گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که در تعطیلات نوروزی به شدت با سرعت و سبقت غیرمجاز و خودروهای دارای چراغ معیوب در جاده‌های کشور برخورد خواهد شد، گفت: یکهزار و 800 نفر طی 20 روز نوروز سال 85 در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

سردار محمد رویانیان در همایش نمادین همیار پلیس ویژه نوروز با اشاره به تدارک گسترده راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه کشور برای ایام نوروز گفت: امسال قصد داریم به شدت با افرادی که سرعت و سبقت غیرمجاز می‌گیرند برخورد کرده و بدون اغماض آنها را جریمه کنیم.

وی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای وسایط نقلیه عمومی در نوروز86 گفت: کلیه وسایط نقلیه عمومی اعم از بار و مسافر امسال در ایام نوروز کنترل ویژه خواهند شد و از دوربین‌ها، ‌نیروهای نامحسوس و بازرسین مخفی استفاده خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: امسال 6 میلیون دانش‌‏آموز مقطع ابتدایی در سراسر کشور تحت پوشش طرح همیار پلیس ویژه نوروز قرار می‌‏گیرند.

بر اساس این طرح که از شنبه، در سراسر کشور به اجرا درآمده است، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با دریافت کارت همیار پلیس ویژه نوروز و کسب آموزش‌های لازم نسبت به 9 تخلف رانندگی شامل عدم رعایت سرعت مجاز، سبقت در محل‌های ممنوع، انجام حرکات مارپیچ، صحبت کردن با تلفن همراه، صحبت با دیگران، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، نبستن کمربند ایمنی، ‌خوردن مواد خوراکی و بی‌توجهی به تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی والدین خود در حین رانندگی تذکر داده و در صورت عدم رعایت از سوی آنها مراتب را طی فرمی که پس از تعطیلات نوروزی به همراه پیک نوروزی دانش‌آموزان جمع‌آوری می‌شود به پلیس گزارش می‌کنند.

در پایان این طرح قرار است از هر استان تعدادی از دانش‌آموزانی که وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند معرفی شده و جوایزی از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دریافت کنند.

رویانیان افزود: این طرح امسال برای اولین بار اجرا شده و در ایام تعطیلات تابستان نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 15959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز