همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها اعلام کرده است ولی اتحادیه اروپا دچار بحران تصمیم‌گیری شده است.

آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران ظهر دیروز(یکشنبه) با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار بروجردی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط فیمابین گفت: از هرگونه اقدامی برای ارتقاء همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا استقبال می‌نماییم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان گفت: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تحریم بوده است اما نظام، این تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران کرده است و ما از این منظور خرسندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم وجود اطلاعات دقیق باعث شده اتحادیه اروپا تحلیل جامعی از واقعیات جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و به بیراهه بروند.

بروجردی، مذاکره و گفت‌وگو میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا را تنها راه حل رفع سوء تفاهمات میان دو طرف دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها اعلام کرده است ولی اتحادیه اروپا دچار بحران تصمیم‌گیری شده است.

وی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و سوریه گفت: آمریکایی‌ها بعد از قیام مردم مصر و بهم خوردن موازنه قدرت در منطقه به دنبال تغییر ساختار قدرت در سوریه هستند تا بتوانند رژیم اشغالگر قدس را از کوران انقلاب‌های منطقه نجات بدهند ولی به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

در ادامه این دیدار آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران بر اهمیت تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های مخلتف سیاسی، اقتصادی و همکاری های دو جانبه منطقه‌ای تاکید کرد.

سفیر دانمارک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را عهده‌دار است با حساسیت عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تحریم نفتی اروپا جویا گردید که بروجردی در پاسخ اظها رنمود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری لازم را خواهد داشت.

کد خبر 159530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز