یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وی، از 5محصول پروبیوتیک در مرکز رشد فراورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.

دارو

 به‌گزارش ایسنا، داروی کیدی لاکت فراورده پروبیوتیک و پری‌بیوتیک کامل برای کودکان بالای 2سال برای انواع اسهال، کولیت و نفخ، آلرژی و عفونت‌های تنفسی فصلی کاربرد دارد.داروی لاکتوکر فراورده پروبیوتیک و پری‌بیوتیک برای افراد با نیاز بیشتر به ایمنی کاربرد دارد. همچنین این دارو در کاهش دوران نقاهت، پیشگیری از عود عفونت، افزایش اثر آنتی‌بیوتیک‌تراپی و رفع اسهال ناشی از آنتی‌بیوتیک مؤثر است. داروی ژری لاکت فراورده پروبیوتیک و پری‌بیوتیک کامل برای سالمندان است که در اختلالات هاضمه، یبوست، انواع اسهال، هایپر کلسترولمی و استئوپروز کاربرد دارد. داروی فمی‌لاکت فراورده پری‌بیوتیک و پروبیوتیک کامل برای همه اعضای خانواده است که در اختلالات هاضمه، انواع اسهال، زخم معده و هایپر کلسترولمی کاربرد دارد. داروی لاکتوفم فراورده پروبیوتیک و پری‌بیوتیک برای زنان کاربرد دارد. این دارو در واژینیت باکتریایی، واژینیت کاندیدیایی و عفونت‌های مجاری ادرار مؤثر است.

جایگزین درمان با آنتی‌بیوتیک

رئیس مرکز رشد فراورده‌های دارویی گفت: در سال۲۰۱۰ سازمان بهداشت جهانی شعار خود را توجه به مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها اعلام کرد و اکنون استفاده از پروبیوتیک‌ها و تولید آنها در کشور راهی است برای خنثی‌کردن این مشکل و ایمنی بیشتر بدن انسان‌ها در برابر بیماری‌ها. به گزارش فارس، محمدرضا فاضلی در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور وزیر بهداشت انجام شد گفت:‌ مدینه فاضله هر کشوری اقتصاد دانش‌بنیان است و کشورها برای رسیدن به آن مسیری طولانی را طی می‌کنند که باید زیرساخت‌های فناوری و پژوهشی آن را ابتدا آماده کنند.وی افزود: «مراکز رشد» هسته مرکزی رشد هر کشوری هستند و اگر ما به تاریخچه مراکز رشد در دنیا نگاه کنیم از ۵۰مرکز رشد در سال۱۹۸۰ به ۶ هزار مرکز رشد در سال۲۰۱۰ و اکنون ۷هزار مرکز رشد در دنیا رسیده‌ایم که سهم ما ۱۴۰مرکز رشد است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز رشد در سال ۱۹۵۹ در نیویورک آمریکا شروع به کار کرد تصریح کرد: کشور ما نیز از سال ۲۰۰۳ با مرکز رشد دارویی به‌عنوان نخستین مرکز رشد به این جرگه پیوست و از سال۱۳۸۳ با یک شرکت فناور شروع کردیم و اکنون ۲۰شرکت فناور داریم.رئیس مرکز رشد فراورده‌های دارویی خاطرنشان کرد: هنگام آغاز به کار در سال ۸۳ فقط یک فراورده داشتیم و اکنون به ۲۲ فراورده‌ دارویی رسیده‌ایم. وی گفت: در بخش clean room فراورده‌های نوترکیب آزمایشگاه سانترالی ،مجهز به طرح دستگاه آنالیز پروتئین و آزمایشگاه کشت سلولی هستیم. همچنین اخیراً به تولید API (موادمؤثره دارویی) دست یافته‌ایم و قرار است در آینده از داروی ضدسرطان رونمایی شود. وی اضافه کرد:‌ درحال‌حاضر ۶ فراورده نوترکیب و فراورده‌های دارویی خاص داریم که در مراکز رشد تهیه شده‌اند و گردش مالی آنها 100میلیارد ریال در سال است.

فاضلی گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به خاطر استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و ‌نحوه زندگی، عفونت‌ها پیش‌بینی می‌شود اما اگر گردش مالی پروبیوتیک‌ها ۲۰میلیارددلار در سال در دنیا باشد این رقم برای کشور ما ۱۰میلیاردتومان در سال است چرا که برای پیشگیری از بیماری استفاده از پروبیوتیک‌ها ضروری است.وی گفت: استفاده از پروبیوتیک‌ها می‌تواند در خنثی کردن این مشکل و ایمنی بیشتر بدن در برابر بیماری‌ها مؤثر باشد.

کد خبر 159475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز