یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو در مراسمی در پایتخت کوبا از کتاب دو جلدی خاطرات خود با عنوان "چریک زمان" رونمایی کرد.

 فیدل کاسترو از کتاب خاطراتش رونمایی کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در این مراسم نخستین حضور او در مقابل انظار عمومی از ماه آوریل سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

کتاب خاطرات کاسترو شامل وقایع زندگی او از دوران کودکی‌اش تا سال 1958 یعنی زمان به ثمر رسیدن انقلاب کمونیستی کوبا می‌شود.

در این کتاب کاسترو خاطرات خود را در قالب گفت‌وگوهایی که با یک خبرنگار به نام کاتیوسکو بلانکو انجام می‌دهد، یادآوری می‌کند.

کاسترو 85 ساله در مراسم رونمایی از کتاب خود در کاخ کنوانسیون‌ها خطاب به مهمانان گفت: باید اکنون این فرصت را غنیمت بشمارم زیرا حافظه من تحلیل رفته است.

رهبر سابق کوبا از ماه آوریل 2011 که در مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست حضور پیدا کرد دیگر در مقابل انظار عمومی حضور نیافت.

در مراسم رونمایی از این کتاب که روز جمعه برگزار شد وزیر فرهنگ و رئیس اتحادیه نویسندگان و هنرمندان کوبا به همراه بلانکو، نویسنده کتاب حضور داشتند.

روزنامه رسمی "گرانما" کوبا به نقل از کاسترو نوشت: من می‌خواهم هرکاری می‌توانم انجام دهم تا آنچه را که به خوبی به یاد می‌آورم منتقل کنم.

وی افزود: من به بیان همه ایده‌هایی که داشتم و احساستی که تجربه کردم پرداختم. من از اهمیت بیان این خاطرات به منظور انتقال و مثمر ثمر واقع شدن آنها آگاهم.

بلانکو که پیش از این نخستین بیوگرافی رسمی کاسترو و خانواده‌اش را نوشته بود خاطرات کاسترو را در قالب سوال و جواب بازگو کرده است.

بنا به گفته منابع خبری دیپلماتیک در برزیل، کاسترو نسخه‌هایی از کتاب دو جلدی خاطراتش را در جریان سفر اخیر دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل به کوبا به وی اعطا کرده است.

کد خبر 159467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز