یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی از خط لوله انتقال گاز مصر به فلسطین اشغالی بر اثر حمله‌ای که دوازدهمین تهاجم به این مسیر انتقال انرژی در ۱۲ ماه گذشته محسوب می‌شود، منفجر شد.

انفجاردر خط لوله گاز مصر

به گزارش پرس تی وی، مقامات امنیتی مصر اعلام کردند چندین خرابکار نقاب دار در اولین ساعات روز یک شنبه (۱۶ بهمن / ۵ فوریه) مواد منفجره‌ را زیر بخشی از خط لوله انتقال گاز واقع در ۶۰۰ کیلومتری غرب شهر العریش جاسازی کردند.

شاهدان گفتند، قبل از آتش سوزی، صدای انفجار مهیبی را شنیده اند.

کارکنان خدمات اضطراری به منظور خاموش کردن آتش، فورا به محل انفجار رفتند؛ هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این انفجار منتشر نشده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که شرکت سینوویت برای پرس تی‌وی انجام داد، اکثریت مطلق مردم مصر مخالف مفاد قرار داد گاز مصر با رژیم اسرائیل هستند.

۷۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با صادرات گاز به اسرائیل مخالفت کرده اند؛ تنها ۹ درصد موافق صدور گاز به اسرائیل بوده و ۱۲ درصد نیز نظری نداشتند.

مسئله صادرات گاز به اسرائیل برای مصری‌ها همواره موضوعی اختلاف برانگیز بوده است. مردم مصر رژیم اسرائیل را دشمن خود می دانند و مخالف هرگونه رابطه تجاری با این رژیم هستند.

بر اساس معاهده صلح سال ۱۹۷۹ بین اسرائیل و مصر، قاهره ملزم شد با انتقال گاز به اسرائیل به عنوان یکی از شرایط اقتصادی این معاهده موافقت ‌‌کند.

به موجب قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری قاهره و تل آویو که در سال ۲۰۰۵ میلادی منعقد شد، رژیم اسرائیل حدود ۴۰ درصد از نیاز خود به گاز را از مصر با قیمت بسیار پایین تامین می کند.

کد خبر 159420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز