یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمای شدید جان 122 نفر را در اوکراین گرفت.

snow in europe

این سرمای شدید که جان صدها نفر را در اروپای شرقی گرفته است به سمت غرب قاره اروپا حرکت کرده و برای اولین بار در طی سه دهه پتویی از برف روی آمفی‌تئاتر کولوسئوم یا فلاویو را در مرکز شهر رم پوشاند.

گازپروم، صادرکننده گاز روسیه اعلام کرده نمی‌تواند افزایش درخواست اروپایی‌ها را پوشش دهد چون خودش هم با سرما و یخ شدید دست‌و پنجه نرم می‌کند ؛ به همین دلیل خدمات‌رسانی اش را تا حدی برای "چند روز" کاهش داده تا به شرایط نرمال برگردد.

در بلگراد از سربازها برای پاک‌سازی و برف روبی بلوار مرکزی شهر کمک گرفته شد.صدها فرد بدون شغل از پیشنهاد پاروکردن برف در مقابل مبلغی حدود 10 یورو استقبال کردند.

در نزدیکی مسکو، یک زوج و 7 بچه شان در اثر یخبندان در خانه موقت شان در طی شب جانشان را ازدست دادند.به گزارش تلویزیون دولتی روسیه فقط یک دختر 9 ساله جان سالم به دربرده است.

اما با وجود سرمای شدید ده‌ها هزار نفر در پایتخت  روسیه به خیابان‌ها آمدند تا خواسته‌شان برای برگزاری انتخابات عادلانه را علیه حکومت 12 ساله پوتین مطرح کنند.طرفداران پوتین نیز به خیابان‌ها آمدند.

در غرب اروپا صدها مسافر به خاطر تاخیر یا کنسل شدن پروازشان، شب را در فرودگاه آمستردام به سر بردند.

فرودگاه هیثرو لندن هشدار داده با توجه به کاهش دما و بارش برف احتمالا سرویس‌دهی اش را در روز یک‌شنبه 16 بهمن کاهش خواهد داد.

بعداز بارش برف بر روم و بناهای تاریخی این شهر بعد از 27 سال، جریان برق در برخی نقاط قطع شد .حدود 160هزار نفر در جنوب و مرکز ایتالیا بدون برق ماندند.شرکت برق انل گفته است هزار نفر مشغول بررسی و رفع نقص هستند.

این سرما به شمال آفریقا هم رسیده است.درختان نخل در الجزایر زیر برف کمر خم کرده‌اند.بعد از 8 سال دست کم 10 سانتی متر برف در این کشور بر روی زمین نشسته است.

کد خبر 159419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز