یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی دستان با خوانندگی سالار عقیلی نیمه اول ماه مارس( اسفند)در کشورهای اسپانیا، آلمان و هلند به اجرای کنسرت می پردازد.

سعید فرج پوری ، آهنگساز و نوازنده کمانچه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این اجراها در دوبخش سازی و آوازی است و دربخش آوازی برخی از کارهای ساخته من که پیش از این در آلبوم «دریای بی پایان» آمده است، اجرا می شود و دربخش دوم نیز آثاری از ساخته های آقای متبسم ونیز بهروزی نیا اجرا خواهد شد.

فرج پوری درباره شهرهایی که به اجرای برنامه می پردازند گفت: روزهای دوم و سوم مارس در اسپانیا و روزهای 9 و 10 مارس در دو شهر کلن و مونستر آلمان به اجرای برنامه می‌پردازیم.

وی اجرای این گروه در تالار فیلارمونی کلن را اتفاقی مهم برای موسیقی ایرانی ذکر کردو گفت که این تالار ازجمله تالارهای مهم موسیقی در اروپا و نیزآلمان است که گروه‌ها و اجرایهای بسیار ویژه در آن به صحنه می رود.این گروه در آخرین اجرای خود به شهر آمستردام رفته و برنامه ای را برای شهروندان هلندی اجرا خواهد کرد.

گروه دستان اخیرا سی دی اجرای خود در کاخ نیاوران را با آواز سالار عقیلی و آهنگسازی سعید فرج پوری از سوی انتشارات آوای خورشید به بازار موسیقی عرضه کرده است.

گروه دستان از جمله گروههای شناخته شده در موسیقی ایرانی است که در دهه گذشته اجراهای متفاوتی را در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا داشته است و سهمی جدی در معرفی موسیقی ایرانی داشته است.

کد خبر 15932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز