گروه اقتصادی: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: یارانه ماه جاری، هفته آینده به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بانک

به گزارش همشهری، سیدشمس‌الدین حسینی در حالی پرداخت یارانه‌ها را به هفته آینده موکول می‌کند که پیش از این اعلام شده بود یارانه‌های نقدی تا دوازدهم هر ماه پرداخت خواهد شد.
این تاریخ نیز به‌دلیل جلوگیری از بروز ازدحام عملیات بانکی در روزهای نخست ماه اعلام شده بود. تعویق مکرر در برنامه پرداخت یارانه‌های نقدی از هفته اول به هفته دوم و بعد سوم موجب سردرگمی مردم و نارضایتی افرادی شده که برنامه مالی خود را با تاریخ‌های اعلام شده تنظیم کرده بودند.البته پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال تأمین کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها از محل افزایش نرخ ارز و سکه مطرح شده بود که این ادعا به‌شدت از سوی دولت ردشد.

اصلاح فوری قانون هدفمندی یارانه‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوری طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها موافقت کردند. به گزارش همشهری، گفته می‌شود در قالب این طرح قرار است اختیارات دولت در پرداخت یارانه نقدی کاهش یابد. این برنامه که در پی اظهارات مقامات دولتی مبنی بر اجرای فاز دوم یارانه‌ها مطرح شده است، درصدد است تا یارانه‌های اضافه شده را از حالت نقدی خارج کرده و دولت را موظف به تقویت حمایت‌های بیمه‌ای، مسکن و اشتغال کند. نمایندگان مجلس روز گذشته یک فوریت این طرح را به رأی گذاشته و با 121 رأی موافق با آن موافقت کردند. درصورت تصویب نهایی این طرح نمایندگان، منابع به دست آمده ناشی از اصلاح قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، به‌صورت نقدی پرداخت نخواهد شد و برای پوشش هزینه‌های بیمه و حمایت از مسکن و اشتغال اختصاص خواهد یافت. همچنین براساس بند دوم این طرح باید سهم 30 درصدی تولید به‌طور کامل تخصیص داده شود.

کد خبر 159108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز