مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: آمار و اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت متروی تهران و حومه نشان می‌دهد که وعده‌های داده شده در ارتباط با ساخت و افتتاح ایستگاه‌های مترو در تهران محقق شده است.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در این ارتباط به همشهری گفت: درحال حاضر 4 دستگاه حفار تی‌بی‌ام به‌صورت همزمان در مسیرهای دردست ساخت مترو مشغول فعالیت هستند و به‌دلیل فعالیت مستمر این شرکت است که از ابتدای امسال تا‌کنون 12 کیلومتر تونل مترو ساخته شده که تا پایان سال این مقدار به 15 کیلومتر خواهد رسید. وی در ادامه تاکید کرد: همچنین از ابتدای امسال 12 ایستگاه مترو به بهره‌برداری رسیده است یا به عبارت دیگر در هر ماه یک ایستگاه مترو دراختیار مردم قرار گرفته است. این مورد را نیز می‌توان رکوردی درنظر گرفت که تاکنون سابقه نداشته است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که تا پایان امسال خط یک به طول 39 کیلومتر از جنوبی‌ترین نقطه تهران به شمال پایتخت متصل شده و این خط به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین خط 4 متروی تهران نیز به طول 21 کیلومتر که خطی غربی - شرقی است، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره به کارگیری واگن‌های جدید نیز اظهار داشت: همچنین در حال حاضر برای ترخیص واگن‌های باقیمانده در گمرک حدود 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. البته به تازگی جلسه‌ای با برخی مسئولان دولتی داشته‌ایم که طبق توافقات به دست آمده قرار است این اعتبار در چند روز آینده تامین شود. درویشی تاکید کرد: درصورت تامین اعتبار و ورود واگن‌های جدید می‌توان ظرفیت جابه‌جایی مسافران را در شبکه مترو به‌طور چشمگیری افزایش داد.

کد خبر 158984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز