سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کاهش شدید دمای هوا و بارش شدید برف کشورهای بخش شرقی اروپا را در برگرفته است.

سرما در اروپا

به گزارش یورونیوز، در شهرهای ترکیه بیش از 20 سانتیمتر برف باریده که در نتیجۀ آن دست کم 184 پرواز فرودگاه‌های این شهر لغو شده است. گفته می‌شود این میزان برف طی 50 سال گذشته بی‌سابقه است.

در لهستان، دمای هوا به 26 درجۀ سانتیگراد زیر صفر کاهش یافته و تاکنون ده نفر بر اثر سرما و یخبندان در این کشور جان باخته‌اند.

جمهوری چک نیز زیر پوشش سنگینی از برف قرار گرفته و دمای هوا در برخی از مناطق این کشور از مرز 30 درجۀ سانتیگراد زیر صفر گذشته است. این میزان برف موجب توقف حرکت قطارها در این کشور شده است.

کاهش دمای هوا در کشور پهناور روسیه نیز موجب یخبندان شده و بسیاری از دریاچه‌ها و رودخانه‌های این کشور یخ زده‌اند. این سرمای شدید و یخبندان موجب مرگ ماهی‌ها شده است. حمل و نقل علیرغم تلاش مسئولان شهری برای پاکسازی معابر با سختی صورت می‌گیرد.

در رومانی نیز سرمای هوا و بارش شدید برف تاکنون دست کم موجب مرگ چهار بی‌خانمان شده است. مسئولان شهرداری شهر بوتوسانی در غرب این کشور برای جلوگیری از مرگ بیش از 300 قلاده سگ که در مرکز جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نگهداری می‌شوند دهها زندانی را برای ساعت‌های مدید به کار گرفتند تا این سگ‌ها را از زیر برف باریده شده خارج کنند.

هواشناسان در برخی از کشورهای غربی اروپا نظیر فرانسه نیز از کاهش دمای هوا و بارش برف طی روزهای آتی خبر می‌دهند.

کد خبر 158970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز