همشهرِ‌ی آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی فوریتی به مجلس شورای در تلاشند که دولت را ملزم کنند افزایش پرداخت یارانه به مردم را در قالب حمایت بیمه‌ای، مسکن یا اشتغال دنبال کند و در کمک به بخش تولید هم ردیف خاصی در نظر گرفته شود تا برای مجلس قابل نظارت باشد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز سه‌شنبه طرح اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را با قید یک فوریت اعلام وصول کرد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی مجلس در خصوص جزئیات این طرح به مهر گفت: این طرح قرار است با قید یک فوریت در مجلس بررسی شود و دارای دو بخش است.

وی افزود: در بخش اول طراحان تاکید کردند که اگر قرار است در پرداخت یارانه به مردم مازادی در نظر گرفته شود بهتر است این میزان نقدی نباشد و در قالب حمایت‌های بیمه‌ای، مسکن و اشتغال باشد.

نماینده اصفهان در مجلس ادامه داد: در بخش دیگر از این طرح تاکید شده برای کمک به بخش تولید ردیف خاصی در نظر گرفته شود تا قابل نظارت باشد. به عنوان مثال بخش حمل و نقل، صنعت و تولید هر کدام به طور مجزا مشخص شوند و به گونه‌ای نباشد که اگر از دولت سئوال شد در هر کدام از بخش‌ها چه میزان قانون را اجرا کرده است، دولت یک رقم ارائه دهد که قابل نظارت نباشد و مشخص نباشد در چه حوزه‌ای چه میزان کمک شده و یا قانون اجرا شده است.

اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از آذرماه سال 89 آغاز شد. نمایندگان معتقدند اجرای نادرست این قانون باعث تزریق نقدینگی به سطح جامعه و بازار شده است. چندی پیش دولت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای واقعی کردن نرخ برخی حامل‌های انرژی خبر داد که مجلس با تصویب استفساریه ای مانع این اقدام دولت شد. دولت قصد داشت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر افزایش 20درصدی قیمت حامل‌های انرژی تا پایان سال، یارانه‌های نقدی را نیز افزایش دهد.

کد خبر 158957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز