همشهری آنلاین: سفیر ایران در لبنان گفت: هموطنان ایرانی از تاریخ 12 بهمن می توانند بدون اخذ روادید از سفارت لبنان در تهران و به محض ورود به مبادی زمینی، هوایی و حتی دریایی لبنان با اخذ روادید رایگان یک ماهه به لبنان سفر کنند.

به گزارش ایرنا از بیروت، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به موضوع اعطای روادید به مسافران لبنانی و ایرانی در مبادی ورودی دو کشور گفت: به مناسبت 12 بهمن (تاریخ ورود امام خمینی(ره) به ایران) مصوبه دولت لبنان در این خصوص اجرا خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن شرح روند اعطای روادید به مسافران ایرانی و لبنانی در مبادی ورودی دو کشور گفت: اگر مسافران ایرانی به مدت یک ماه به لبنان سفر کنند، نیازی به دریافت روادید از سفارت این کشور در تهران ندارند ولی این بدان معنا نیست که روادید میان دو کشور مانند آنچه میان سوریه و ایران وجود دارد، لغو شده است.

وی افزود: اگر این مسافران بیشتر از یک ماه در لبنان اقامت داشته باشند، باید نسبت به دریافت روادید از سفارت لبنان در تهران یا مراجع ذی ربط در بیروت اقدام کنند.

رکن آبادی افزود: بنا به اعلام رسمی مراجع ذی صلاح لبنان به سفارت ایران در بیروت، از 12 بهمن مصوبه اعطای روادید مجانی در مبانی ورودی لبنان به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و پس از آن این امر تابع اقدام متقابل ایران خواهد بود که با توجه به موافقت دولت ایران با رایگان بودن روادید یک ماهه برای شهروندان لبنانی، مشکلی در اجرای دائم این مصوبه ایجاد نخواهد شد.

هیأت دولت لبنان در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی اعطای روادید به مسافران ایرانی در مبادی ورودی را تصویب کرد.

کد خبر 158943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز