دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش برف و سرمای شدید در شرق اروپا تا این لحظه دست کم 32 قربانی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیدپرس،‌ سرمای هوا که در برخی مناطق از شرق اروپا هم اکنون به 20 درجه زیر صفر رسیده، باعث تعطیلی همه مدارس و اعلام حالت فوق العاده شده است.

بسیاری از جاده های اصلی در کشورهای منطقه نیز به دلیل پوشیده شدن از برف، غیرقابل عبور شده و کار کمک رسانی را دشوار کرده اند.

وزیر امور حوادث غیرمترقبه اوکراین روز دوشنبه گفت تا این لحظه دست کم 18 اوکراینی در اثر یخ زدن جان باخته اند و 500 نفر دیگر نیز برای درمان راهی بیمارستان شده اند.

دمای متوسط هوا در اوکراین در روز به 16 درجه زیر صفر و در شب به 23 درجه زیر صفر می رسد. دست کم هزار و 500 پناهگاه موقت برای سرمازدگان در این کشور برپا شده است.

همچنین با رسیدن دما به حدود 26 درجه زیر صفر در دو روز اخیر، دست کم 10 نفر در لهستان از سرما یخ زده اند.

در صربستان نیز 14 شهر حالت فوق العاده اعلام کردند. روز دوشنبه در این کشور، سه نفر بر اثر بارش برف و سرما کشته و دو نفر مفقود شدند. کار پاکسازی جاده های صربستان به دلیل وزش بادهای شدید، فعلا متوقف شده و برق خانگی در برخی مناطق قطع شده است.

در بلغارستان هم امروز یک زن 57 ساله بر اثر سرما جان باخت. در 25 استان از مجموع 28 استان این کشور وضعیت نارنجی اعلام شده است. در صوفیه، پایتخت، نیز دولت سرپناه های موقت تاسیس کرده است.

بندر وارنا، مهمترین بندر بلغارستان در کرانه دریای سیاه، روز دوشنبه بر اثر بادهای شدید بسته شد.

در پراگ، پایتخت چک، مسوولان شهری برای سه هزار بی سرپناه، چادرهای موقت برپا کرده اند. در کشور چک، سرمای شدید به خطوط آهن نیز آسیب رسانده و باعث کندی آمد و شد قطارها شده است.

کد خبر 158842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز