یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسایی که ناراحتی خود را بر سر کارمندان‌شان خالی می‌کنند، ممکن است با نیم ساعت ورزش با تردمیل در روز آرامتر شوند.

treadmill

با اینکه برخی از موارد زورگویی در محیط کار ممکن است شدیدتر از آن باشد که با ورزش کردن حل شود، اما رئیسانی که تحت فشار زیادی هستند، با انجام چند روز ورزش در حد متوسط در هفته فشار کمتری را به کارمندان‌شان وارد خواهند کرد.

به گزارش لایو ساینس پژوهشگران در دانشگاه ایلینویز شمالی و دانشگاه ایلینویز در شیکاگو از 98 دانشجوی فوق‌لیسانس بازرگانی و 98 استاد راهنمای آنها خواستند پرسشنامه‌هایی را درباره تجربیات‌شان در محیط کاری پر کنند. دانشجویان به سوالاتی در باره زورگویی استادان راهنمای‌شان پاسخ دادند، از جمله درباره تحقیر کردن یا ناسزا گفتن استادان به آنها در مقابل دیگران.

استادان راهنما نیز به سوالاتی درباره میزان ورزش کردن‌شان و نیز میزان استرس محیط کاری و میزان وقت آزادشان پاسخ دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد که استادانی راهنمای با میزان بالای استرس نسبت آنهایی که خونسردترند، رفتارهای زورگویانه بیشتری بروز می‌دهند. این نتایج تا این حد جای تعجب نداشت، اما این پژوهش همچنین نشان داد که میزان متوسط ورزش، حتی درباره روسایی که پراسترس بودند، میزان بروز رفتارهای تحقیرآمیز را به حداقل می‌رساند.

نوع ورزش اهمیتی نداشت و این اثر تنها با یک تا دو روز ورزش متوسط در هفته به دست می‌آمد.

بنابراین دفعه دیگری که رئیس‌تان در یک جلسه شما را احتمالا تحقیر کرد، بهتر است به او یک تردمیل یا دسته بلیط استخر هدیه دهید.

کد خبر 158739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز