گروه شهری: تبدیل 2میلیون موتورسیکلت بنزینی به برقی اقدامی مناسب برای کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران، بیش از 2میلیون موتورسیکلت وجود دارد که اکثر آنها در محدوده مرکزی شهر تردد می‌کنند، گفت: موتورسیکلت‌ها مشکل جدی شهر تهران هستند که تنها با اقدامات سلبی نمی‌توان این معضل را برطرف کرد و باید اقداماتی اساسی مانند خارج کردن موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی محقق شود.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه متأسفانه تولید آلودگی هوا در هر موتورسیکلت به اندازه چندین خودرو است، گفت: موتورسیکلت‌ها عامل 50درصد آلودگی صوتی شهر نیز هستند، با این وجود شاهد افزایش روز افزون تعداد موتورسیکلت‌ها هستیم و مشکلات و معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر هرروز فراگیر‌تر می‌شود. وی با تأکید براینکه برای حل این معضل بیش از هر چیز نیازمند نظم و ایمن‌سازی‌ هستیم، گفت: اقدامات خوبی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در شهر توسط پلیس راهور صورت گرفته و مدیریت شهری نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است اما در مجموع برای حل این معضل نیازمند تحقق اقدامات اساسی هستیم و اقدامات سلبی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل‌گشا باشد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها علاوه بر اینکه نقش بسزایی در آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر دارند، سطح ایمنی در شهر را به‌شدت کاهش می‌دهند، چنانچه بخش قابل توجهی از کشته‌ها و مجروحین در تصادفات رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند. تشکری‌هاشمی گفت: جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی از مهم‌ترین اقداماتی است که در برنامه‌های سال91 پیشنهاد آن را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم این مهم اجرایی شود.

کد خبر 158726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز