همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آمادگی قطع فروش نفت به اروپا خبر داد.

قلعه بانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، قلعه بانی در آیین گشایش سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان در اهواز گفت: با توجه به بازاریابی‌های قبلی، از هم اکنون آمادگی قطع فروش نفت را به اروپا داریم.

معاون وزیر نفت با اشاره به تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی افزود : 18 درصد نفت خام ایران به اروپا صادر می‌شود که در صورت قطع آن، کشورهای اروپایی به ویژه پالایشگاه‌های بخش خصوصی آنها متضرر خواهند شد.

وی گفت: ‌شرکت ملی نفت ایران از مدت‌ها قبل بازاریابی برای فروش نفت خود به کشورهای غیر اروپایی را آغاز کرده است و با توجه به کیفیت نفت خام ایران و ارتباط با دیگر کشورهای جهان، مشکلی از نظر فروش نفت نداریم و نفت ایران خریداران زیادی دارد.

قلعه بانی با اشاره به مذاکرات اخیر با کشور هند درباره پرداخت مبالغ فروش نفت افزود : حدود 8 میلیارد دلار از هند طلبکار بودیم که با مذاکرات انجام شده و دریافت مطالبات، هند همچنان یکی از خریداران مطمئن نفت ایران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: ایران با داشتن بیشترین مجموع ذخایر نفت و گاز در جهان، جایگاهی ویژه در تامین انرژی کشورها دارد و نمی توان نقش آن را نادیده گرفت.

قلعه بانی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت گفت: تا پایان سال جاری حجم سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت به 20 میلیارد دلار می رسد که این رقم در مقایسه با پارسال ، 2 میلیارد دلار بیشتر است.

سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان امروز در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد و تا 12 بهمن دایر است.

کد خبر 158716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز