سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: روش‌های مختلفی برای تغییر آشپزخانه‌های قدیمی وجود دارد که هزینه زیادی نداشته باشد. در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود:

چطور آشپزخانه قدیمی را ارزان تغییر دهیم

1- آشپزخانه براق بهترین توصیفی است که می‌توان برای این آشپزخانه کوچک به کار برد. در این فضا وسایل اضافی حداقل بوده و نوع چیدمان طوریست که سبک خاصی به آن داده است ضمن آن که وسایل به‌راحتی در دسترس می‌باشند.

کابینت‌های فلزی قدیمی برای استفاده مجدد رنگ شده و به جای کابینت‌های دیواری از باکس‌های آماده و طاقچه‌های باریک ساخته شده از تخته‌های فیبر با پوشش لمینت پلاستیکی استفاده شده است.

دکوراسیون


2- آشپزهای حرفه‌ای وسایل مورد نیاز خود را آویزان می‌کنند تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند. از آن‌جا که نوع استیل آماده این میله‌ها معمولا گران است، می‌توانید میله فلزی مشابهی برای این کار در نظر بگیرید و با استفاده از گیره‌هایS مانند، کفگیر و ملاقه‌ها را روی آن آویزان کنید.

دکوراسیون


3- ظرف‌ها را در دسترس قرار دهید. از یک میل پرده محکم و گرد یا یک میله فلزی برای آویزان کردن تابه‌ها و قابلمه‌ها استفاده کنید. میله را در برابر چشم و بالای پنجره نصب کنید. از این میله می‌توانید برای آویزان کردن گلدان‌هایی که نیاز به نور مستقیم دارند، نیز استفاده کنید.

آویزان کردن تابه‌ها در آشپزخانه‌های کوچک که تعداد کابینت آن کم است، کمک زیادی در باز شدن جا خواهد کرد.

دکوراسیون


4- با استفاده از سبدهای چوبی جادار در آشپزخانه تنوع ایجاد کنید. کافیست در یکی از کابینت‌ها را بردارید و به جای طبقات از سبدهای چوبی استفاده کنید. با استفاده از چارچوب‌های ریلی حالت کشویی به سبدها دهید تا به‌راحتی به وسایل و مواد غذایی داخل آن دسترسی پیدا کنید. داخل این سبدها سیب‌زمینی، سفره، رومیزی و غیره را قرار دهید.

دکوراسیون


5- با بعضی تغییرات جزئی، در آشپزخانه تنوع ایجاد کنید. از دستگیره‌های شیشه‌ای رنگی استفاده کنید. حتی می‌توانید دستگیره‌های چوبی قدیمی را متنوع رنگ کنید.

دکوراسیون


6- با نصب یک پنجره کوچک در بالای سینک در آشپزخانه‌های تاریکی که پنجره‌ای به بیرون ندارند، از نور اتاق مجاور بهره‌مند شوید.

دکوراسیون


7- برای تغییر در آشپزخانه‌های قدیمی دارای دیوارهای گچی، با استفاده از کاشی‌های کوچک رنگی دیوار پشت ظرفشویی را که معمولا نمناک بوده و رنگ پشت آن پوسته پوسته می‌شود، کاشی کنید.

دکوراسیون


8- برای صرفه‌جویی و به جای خرید پوشش جدید کف، قسمت‌هایی از زمین را رنگ و بعد از خشک شدن برای محافظت از رنگ، از لاک پلی‌اورتان استفاده کنید.

دکوراسیون

 http://www.bhg.com

کد خبر 158506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز