شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

محمد کرباسی: خانواده کیم از زمان تشکیل کشور کره شمالی قدرت را در این کشور در دست دارند. اکنون پس از مرگ کیم جونگ ایل،قدرت به نسل سوم این خانواده‌ رسیده است اما با وجود چند دهه حکومت خیلی‌ها هنوز اطلاعات بسیار کمی از این خانواده پر رمز و راز دارند و از روابط آنها بی خبر هستند.

رهبر پیشین کره شمالی

کیم ایل سونگ

بنیانگذار کره‌شمالی که با تشکیل این کشور از سال ۱۹۴۸ به قدرت رسید. او که در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در منطقه شمالی کره به دنیا آمد در کره‌شمالی با لقب «رهبر بزرگ» شناخته می‌شود. کیم ایل سونگ که ابتد ا نامش کیم سانگ چو بود 2برادر و یک خواهر داشت. برادر بزرگش توسط ژاپنی‌ها کشته شد و برادر دیگرش به‌عنوان معاون او در حکومت کمونیستی کره‌شمالی فعالیت می‌کرد. او در سال ۱۹۹۴ درگذشت تا قدرت به پسرش کیم جونگ ایل برسد اما لقب رئیس‌جمهور ابدی کره‌شمالی را دارد.

1 - کیم جونگ سوک همسر اول کیم ایل سونگ

فعال سیاسی حزب کمونیست و همسر اول کیم ایل سونگ. او مدت‌ها تحت نظر کیم ایل سونگ که بعدها همسرش شد فعالیت سیاسی داشت. به همین خاطر مقام‌های کره‌شمالی به وی لقب قهرمان دادند و از تصاویر او به‌عنوان یک زن انقلابی برای تبلیغات حزب حاکم این کشور استفاده می‌شود. او که مادر کیم جونگ ایل است در ۲۲ سپتامبر ۱۹۴۹ و در سن
۳۱ سالگی هنگام به دنیا آوردن فرزند دختر خود درگذشت.

1 -1  - کیم کیونگ هی

او که اکنون ۶۴ سال سن دارد خواهر کیم جونگ ایل و همسرچانگ سونگ تائک، دومین چهره قدرتمند کره‌شمالی است. کیم کیونگ هی توانست با دریافت درجه ژنرال ۴ ستاره به نخستین زنی تبدیل شود که موفق به کسب این درجه در کره‌شمالی شده است. به همین خاطر گفته می‌شود که او، به‌عنوان عمه کیم جونگ اون ،رهبر جدید، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کره‌شمالی پس از مرگ برادرش دارد.

چانگ سونگ تائک

شوهر کیم کیونگ هی یکی از نزدیک‌ترین افراد به کیم جونگ ایل بود. سال ۲۰۱۰ او عضو کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی شد که قدرت و نفوذ بسیاری در کره‌شمالی دارد. به همین خاطر بسیاری او را فرد شماره ۲ کره‌شمالی می‌دانند. او قدرت بسیاری در ارتش کره‌شمالی دارد و نفوذ او در این حوزه حمایت نظامیان از کیم جونگ اون را به‌دنبال داشته است.

2 -1 - کیم جونگ ایل

در سال ۱۹۹۴ پس از درگذشت پدرش بر اثر حمله قلبی به قدرت رسید. کیم جونگ ایل ریاست کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی، فرماندهی کل ارتش خلق کره‌شمالی و دبیر کلی حزب کارگران کمونیست کره را بر عهده داشت. زندگی او آن‌قدر پر رمز و راز بود که همیشه شایعات مختلفی درباره زندگی‌اش شنیده می‌شد. در اوت سال ۲۰۰۸ رسانه‌های مختلف از مرگ او خبر دادند اما مدتی بعد مشخص شد وی به‌شدت مریض و تحت درمان بوده است. رسانه‌های کره‌شمالی سرانجام در ۱۹ دسامبر سال گذشته میلادی خبر مرگ او را بر اثر حمله قلبی منتشر کردند.

سانگ هی ریم

هنرپیشه کره‌شمالی که تا مدت‌ها روابط مخفیانه‌ای با کیم جونگ ایل داشت. کیم جونگ نام، پسر او و کیم جونگ ایل در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد. گفته می‌شود به دنیا آمدن این فرزند تا سال ۱۹۷۵ از کیم ایل سونگ مخفی نگه داشته شده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً او در ۱۸ می‌ سال ۲۰۰۲ در هنگام درمان در مسکو درگذشته است.

کیم جونگ نام فرزند اول از سانگ هی ریم

او که ۳۹ سال سن دارد پسر بزرگ کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره‌شمالی است. کیم جونگ نام هم مانند برادران ناتنی خود در خارج از کره‌شمالی تحصیل کرده است. گفته می‌شود پدرش بسیار به او علاقه داشته و از دوری او رنج می‌برده است. گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که با وجود علاقه کیم جونگ ایل به این فرزندش، او شانس خود را برای کسب جانشینی پدرش به خاطر اشتباه‌ها و خوشگذرانی‌هایی که داشت از دست داد. کیم جونگ نام در جریان سفر خود به چین در سال ۲۰۱۰ در یک گفت‌وگوی بی‌سابقه اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای برای اینکه جانشین پدرش شود ندارد.

کیم یونگ سوک همسر اول

دختر یکی از مقام‌های ارشد نظامی کره‌شمالی و همسر اول کیم جونگ ایل. گفته می‌شود کیم ایل سونگ شخصاً کیم یونگ سوک را برای ازدواج با پسرش انتخاب کرد اما کیم جونگ ایل با او روابط صمیمانه‌ای نداشت. بعضی از منابع فرزندان این زوج را یک دختر و برخی دیگر دو دختر گزارش کرده‌اند.

فرزندان : 1 - کیم سول سونگ 2 - کیم چون سونگ

کیم اوک همسر چهارم کیم جونگ ایل

متولد سال ۱۹۶۴ است و تا مدت‌ها به‌عنوان منشی شخصی کیم جونگ ایل فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود او چهارمین همسر کیم جونگ ایل بوده است و پس از مرگ کو یونگ‌هو به‌عنوان بانوی اول کره‌شمالی با مقام‌های خارجی دیدار می‌کرد.

کو یونگ هو

مادر کیم جونگ اون، رهبر جدید کره‌شمالی. کو یونگ هو که پدر و مادری کره‌ای دارد در سال ۱۹۵۳ در ژاپن متولد شد. زمانی که ۱۱ سال داشت به همراه خانواده‌اش به کره‌شمالی نقل مکان کردند. در سال ۱۹۸۱ او که همسر مورد علاقه کیم جونگ ایل بود نخستین فرزندش کیم جونگ چول را به دنیا آورد. کیم جونگ اون که اکنون جانشین پدرش شده است دومین فرزند آنها به حساب می‌آید. منابع مختلف اطلاعاتی اعلام کرده‌اند که کو یونگ هو در ۲۷ آگوست سال ۲۰۰۴ در پاریس بر اثر بیماری سرطان درگذشته است.

فرزندان:

1 - کیم جونگ چول

پسر دوم کیم جونگ ایل که اکنون ۳۰ سال دارد. با اینکه او سن و سالش از کیم جونگ اون بیشتر است اما شانس جانشینی پدرش را نداشت. گفته می‌شود کیم جونگ ایل، پسر دوم خود را برای جانشینی نامناسب می‌دانست و می‌گفت او مانند یک «دختر کوچولو» رفتار می‌کند.

2 - کیم جونگ اون

کوچک‌ترین پسر رهبر کره‌شمالی است اما با ناکارآمدی برادرانش شانس جانشینی پدرش را پیدا کرد. کیم جونگ اون در مدرسه‌ای در سوئیس تحصیل کرده است و بسیاری می‌گویند که از بسیاری جهات شبیه پدرش است. این پسر ۲۸ ساله با وجود این فاقد تجربه سیاسی به حساب می‌آید و این مسئله بسیاری را نگران کرده است.

2 - کیم سونگ آئه همسر دوم کیم ایل سونگ

همسر دوم بنیانگذار کره‌شمالی. گفته می‌شود او در سال ۱۹۵۲ و پس از مرگ کیم جونگ سوک، همسر اول رهبر کره‌شمالی با وی ازدواج کرد که حاصل آن 2فرزند پسر و یک دختر بود. وی پس از ازدواج خود وارد فعالیت سیاسی شد و به‌عنوان رئیس کمیته مرکزی مجمع زنان کره فعالیت کرد. گفته می‌شود کیم سونگ آئه در سال ۲۰۰۱ در تصادف با یک خودرو در پیونگ یانگ کشته شد.

فرزندان : 1 -2 -  کیم کیونگ جین
2 - 2 -  کیم پیونگ ایل
برادر ناتنی کیم جونگ ایل که تنها فرزند شناخته شده کیم ایل سونگ از همسر دومش به حساب می‌آید. او هنگام در قدرت بودن پدرش به‌عنوان نماینده و سفیر کره‌شمالی در چند کشور اروپایی از جمله یوگسلاوی، بلغارستان و لهستان فعالیت کرد. منابع اطلاعاتی کره‌جنوبی در زمان مرگ کیم جونگ ایل گزارش دادند که کیم پیونگ ایل در لهستان به سر می‌برد و در مراسم تشییع جنازه برادر ناتنی‌اش شرکت نکرده است.
3 - 2 -  کیم یونگ ایل

 

کد خبر 158501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز