شهردار تهران از حل مشکلات تامین زمین احداث پایگاههای سازمان انتقال خون خبر داد و اعلام کرد: در تهران 3 مرکز اصلی انتقال خون نیاز است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون وصال شیرازی در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر این که شهرداری تهران تلاش می‌کند در یک برنامه 2 ساله بخشی از مشکلات سازمان انتقال خون استان تهران را به خصوص در مورد زمین‌های مناسب برای احداث پایگاه‌ها حل کند، ‌تصریح کرد: طی جلساتی که از چندی پیش با رییس سازمان انتقال خون استان تهران و مدیرعامل سازمان انتقال خون داشته‌ایم، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گرفتم.

وی با بیان این که در حال حاضر مشکل مکان عمده‌ترین معضل فرا روی این سازمان است، گفت:‌ با توجه به این که سازمان انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال بیشترین سهم را در گرفتن خون از مردم و توزیع آن در بیمارستان‌ها دارد، اما در عین حال با کمبود فضا مواجه است و این در حالیست که امکان تغییر کاربری نیز در این زمینه وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل مسایل امنیتی به خصوص در هنگام وقوع بحران‌های طبیعی مانند زلزله اینکه فقط یک مرکز در تهران داشته باشیم به صلاح نیست.

شهردار تهران با تاکید بر این که در تهران حداقل 3 مرکز اصلی انتقال خون نیاز است، افزود: زمین‌های مورد نیاز برای احداث این 3 پایگاه اصلی در مناطق مرکزی،‌ جنوبی و شمالی شهر تهران به سازمان انتقال خون اختصاص خواهد یافت.

قالیباف با بیان این که لازم است مراکزی مانند وصال در تهران تا 3 نقطه افزایش یابد، تصریح کرد: همچنین بسیاری از پایگاه‌های انتقال خون در استان تهران از لحاظ کیفیت در شرایط مناسبی قرار نداشته و یا تعداد آنها کم است که تلاش می‌کنیم در یک برنامه 2 ساله این مشکلات را حل و فصل کنیم.

شهردار تهران در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی رییس سازمان انتقال خون استان تهران مبنی بر استقرار پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در پارک‌ها و فرهنگسراها، این پیشنهاد را در برنامه‌های شهرداری تهران مدنظر قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر این که شهرداری برای ارائه خدمات خود به مردم به دنبال نگاه اقتصادی نیست، تصریح کرد: اگر اجرای پیشنهاد مذکور نیازمند ارسال لایحه‌ای به شورای شهر باشد، قطعا این کار را خواهیم کرد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب آن را در شورای شهر دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران در ادامه با بیان این که اهدای خون وظیفه بسیار پسندیده است، تصریح کرد: طبیعتا وقتی انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که می‌تواند با اهدای خون زندگی را به تعدادی از هموطنان بیمار خود بازگرداند نباید از این کار امتناع کند.

قالیباف تاکید کرد: در زمان جنگ و در دوران دفاع مقدس گذشت و ایثار شکل دیگری داشت اما امروز اهدای خون نوع دیگری از همین گذشت و ایثار است.

کد خبر 1585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز