همشهری‌آنلاین: دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی و یک تیم از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان برندگان دومین مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین انتخاب شدند.

plane

سهیل کیانی پور، دبیر اجرایی مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این مسابقات با با همکاری پژوهشگاه شهید رضایی دانشگاه شریف و ستاد توسعه فناوری هوا فضا از اواسط آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: این مسابقات در 4 مرحله طراحی، ساخت نمونه غیر پروازی، ساخت هواپیمای نهایی و آزمون پروازی برگزار شد.

دبیر اجرایی مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین خاطرنشان کرد: ماموریت هواپیماهای شرکت کننده در آزمون پروازی این بود که محوطه‌ای به مساحت سه در سه کیلومتری را از طریق دوربین نصب شده روی پرنده پوشش تصویری داده و با شناسایی منطقه محو شده موقعیت آنرا ضبط و یا به مراکز داده مخابره می‌کردند.

وی گفت: در نهایت سه تیم از میان 50 تیم شرکت کننده در آزمون نهایی با یکدیگر رقابت پرداختند و تیم های دکتر حسابی از دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر، سرد از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و  نواندیشان از دانشگاه آزاد واحد شهرری به عنوان تیم های برگزیده انتخاب شدند.

کیانی پور هدف از برگزاری این مسابقات را آموزش نیروی انسانی دانست و افزود: در این مسابقات علاوه بر افزایش توان علمی دانشجویان محصولات و ایده های جدید تولید می شود.

کد خبر 158370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز