چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: پرونده‌های کاخ گلستان، محور فرهنگی- تاریخی اصفهان، میمند، یزد و محوطه تاریخی شوش برای فرستادن به یونسکو در حال بررسی‌اند.

مسعود علویان‌صدر گفت: براساس انتخاب شورای سیاستگذاری، 2پرونده انتخاب و برای بررسی با هدف ثبت شدن در فهرست آثار جهانی به یونسکو فرستاده می‌شوند.وی با بیان اینکه همه پرونده‌های فرستاده‌شده به تهران برای بررسی، پیشرفت خوبی داشته‌اند افزود: براساس اولویت‌بندی شورای سیاستگذاری سازمان میراث‌فرهنگی، پرونده‌هایی که از نظر محتوا، کیفیت و پلان مدیریت کامل‌تر باشند، در اولویت برای ارسال قرار خواهند گرفت.معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره پرونده‌ محور فرهنگی- تاریخی اصفهان، افزود:

تقریبا آنچه لازم بود درباره‌ این پرونده از سوی اداره میراث فرهنگی اصفهان آماده شود، تهیه و به تهران فرستاده شده و اکنون گروه کارشناسی در حال بازخوانی اطلاعات ارسالی است تا اطلاعات را براساس الگوی مورد نظر یونسکو دسته‌بندی و آماده کند. وی همچنین در مورد پرونده‌هایی که امسال به یونسکو فرستاده نخواهند شد، گفت: هر سال فقط 2پرونده را برای ثبت جهانی می‌توانیم به یونسکو ارائه کنیم و سازمان میراث فرهنگی فهرستی را به نام «فهرست موقت» شامل آثاری که شرایط ثبت در فهرست آثار جهانی را دارند، آماده کرده و به یونسکو فرستاده است. پرونده‌هایی که امسال به یونسکو فرستاده نمی‌شوند در این فهرست قرار می‌گیرند و سال بعد، اقدامات لازم برای تکمیل آنها انجام می‌شود. علویان‌صدر با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت ایران برای تعدیل بخش باقیمانده از برج جهان‌نما در اصفهان افزود: در جلسه‌ای که با حضور شهردار، استاندار و معاون عمرانی استاندار اصفهان تشکیل شد، برای تعدیل بخش‌های باقیمانده به توافق کامل رسیدیم.

کد خبر 158337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز