همشهری‌آنلاین: عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه مراقب باشید تکیه‌کنندگان به قدرت و ثروت، رأی آزادانه مردم را نخرند تا مجلس مردمی صدمه نبیند درباره میزان اختلاف جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری، انتشار بولتن علیه جبهه متحد و آیت الله مهدوی‌کنی، عوامل دخیل در نوسانات بازار ارز و طلا و سقوط ارزش پول ملی، وضعیت ایران با تحریم نفت و ... اظهاراتی مطرح کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، غلامعلی حداد عادل ظهر در جمع خبرنگاران در همدان اظهاراتی درباره شرایط انتخابات نهم مجلس مطرح کرد که مهمترین بخش‌های آن در جدول زیر می‌آید:

1

  • در روند برگزاری انتخابات بن بستی وجود ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آید.

2

  • در انتخابات‌ گذشته، دوسوم نمایندگان مجلس قبلی در مجلس بعدی حضور نداشتند اما من بعید می‌دانم که در انتخابات مجلس آینده چنین درصد بالایی از نمایندگان مجلس هشتم تغییر کنند ولی امر مسلم این است که تغییر وجود دارد اما درصد آن را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید منتظر نتیجه آرا باشیم.

3

  • در بین رد صلاحیت شدگان همه نوع افرادی نظیر منتقد و موافق دولت، اصولگرا یا اصلاح‌طلب می‌بینیم و نمی‌شود دسته‌بندی کرد.

4

  • "پارلمان" شیوه‌ای است که مقام معظم رهبری اخیراً به آن اشاره کردند. این یک فرض و یک امکان بود که رهبری مطرح کردند اما در شرایط فعلی در مجلس، دولت و نظام برنامه‌ریزی خاصی که در کوتاه‌مدت چنین تغییری صورت پذیرد، وجود ندارد. در حال حاضر، قانون اساسی موجود و همین روشی که تاکنون در نظام مرسوم بوده است، ادامه خواهد داشت و اگر احساس نیاز شود تغییر صورت می‌گیرد و تشکیل پارلمان به این زودی‌ها شامل انتخابات مجلس نهم نمی‌شود و بعید است که به ریاست جمهوری دوره بعدی نیز مرتبط باشد.

5

  • جریان انحرافی در انتخابات تابلویی ندارد. اگر جریان انحرافی هم بخواهد فعالیتی با عنوان خودش صورت بگیرد، قاعدتاً با چراغ خاموش انجام می‌شود اما ما شاهد آشکاری نداریم که بگوییم فلان آقا از طرف جریان انحرافی نامزد شده و وظیفه داریم در راستای تبیین اصولگرایی و معرفی نامزدهای اصولگرا به مردم تلاش کنیم و به طورقطع مردم راه خود را تشخیص می‌دهند.

6

  • تلاش ما بر این است که دو جبهه اصولگرایی به سمت وحدت کامل حرکت کنند و اگر نشد، به سمت وحدت حداکثری؛ چرا که سعی ما این است که فضای انتخابات را به فضای کشمکش میان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری مبدل نکنیم.

7

  • شکی در وجود اختلاف نظر و اختلاف سلیقه‌ نیست. ما از اول معتقد بودیم که این اختلاف در حدی نیست که مانع اتحاد شود و تلاش زیادی نیز به برقراری اتحاد کردیم و تصور می‌کنیم که جبهه متحد اصولگرایان هم در مقابله با جریان فتنه و هم مقابله با جریان انحرافی اصرار دارد و در بقیه مسائل نیز که اختلافی نیست. دوستان قدری بر نظر خودشان پافشاری کردند و اتحاد کامل صورت نگرفت.

8

  • درخواست من از مردم مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات است که این مهم را یک وظیفه انقلابی بدانند از مردم درخواست می‌کنیم به اصولگرایان رأی بدهند اگر چه هر کس می‌تواند به فرد مورد نظرش رأی دهد.

9

  • ما در نیمه راه فرآیند تعیین صلاحیت‌ها هستیم و اینگونه نیست که با یک ریزش انبوهی از نامزدهای اصولگرایان مواجه شده باشیم چون اصولگرایان با توجه به شاخص‌های صلاحیت سعی‌ بر معرفی کسانی از افراد دارای صلاحیت دارند اما اگر در جایی نظر شورای نگهبان به رد صلاحیت کسی بود نامزد دیگری جانشین او معرفی می‌شود و جای نگرانی نیست.

10

  • من همیشه در پاسخ به خبرنگارانی که نظر من را راجع به مجلس هشتم می‌پرسند خواهش می‌کنم این سوال را از کس دیگری بپرسند من به همه سئوالات جواب می‌دهم به جز این سئوال؛ من را از پاسخ به این سوال معاف بدانید.

11

  • پول در یک حداقلی لازم است و نماینده باید تبلیغ کند تا خود را معرفی کند. هیچ انتخاباتی بدون هزینه نیست اما هزینه‌های انتخاباتی باید معقول و منطقی باشد.

12

  • اگر مردم مشاهده کردند که نماینده‌ای پول‌های میلیاردی برای تبلیغات صرف می‌کند و می‌خواهد با یک هزینه غیر منطقی و فوق‌العاده‌ای به مجلس راه پیدا کند باید در نیت آن نامزد شک کنند چرا که ممکن است فکری داشته باشد که از طریق نمایندگی به یک بهره بیشتری برسد.

13

  • در اینکه در جبهه متحد اصولگرایی باید نوگرایی باشد و چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کنند شکی نیست و من موافق این امر هستم به طوری که ما در تهران نیز درصدد بستن فهرست نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان هستیم که نوآوری شود و چهره‌های دانشگاهی و روحانی جدید و نیروهای تازه‌ای با تخصص‌های بهتر وارد مجلس شوند تا بر این اساس مجلسی بهتر و کارآمدتر داشته باشیم.

14

  • ما از انتشار بولتن علیه جبهه متحد اصولگرایان خشنود نیستیم و فکر می‌کنیم اصرار ما در حفظ وحدت در میان اصولگرایان خیلی مربوط به نتیجه این انتخابات نیست چرا که ما بیشتر ایجاد این وحدت را در بدنه جامعه مهم می‌دانیم و سعی می‌کنیم از اینکه یک اختلافی در بین مردم تحت این عناوین پیدا شود، جلوگیری کنیم.

15

  • در عالم سیاست حرف زیاد است اما مردم تعیین‌کننده هستند، پس اجازه بدهید این 40 روز را صبر کنیم تا نتیجه انتخابات روشن شود تا هم احتمالات ما و شما و حرف‌های دیگران به محک آزمایش زده شود.

16

  • اگر اروپا نخواهد نفت ایران را بخرد با شرایط اقتصادی حاکم بر اروپا قیمت نفت مسلماً افزایش بیشتری پیدا می‌کند و ایران نیز برای میزان 18 درصد نفتی که به اروپا صادر می‌کند در جاهای دیگر مشتری خودش را دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

17

  • آنچه مسلم است این است که دست‌هایی در کار است برای اینکه از نظر اقتصادی یک نگرانی در مردم ایجاد کنند و من شک ندارم که در پشت صحنه افزایش قیمت دلار و سکه برنامه‌های طراحی شده دشمنان وجود دارد.

18

  • عواملی در داخل و خارج از کشور جریان موجود سکه و ارز را هدایت و حمایت می‌کنند و می‌توان گفت آتش توپخانه‌ این قضیه را اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با تحریم می‌ریزند و پیاده نظام این قضیه نیز کسانی هستند که با خریدهای کاذب و با تزریق پول به بازار، قیمت را بالا می‌برند.

19

  • از نقش جریان انحرافی در افزایش قیمت‌ها اطلاعی نداریم.

20

  • انتظار مردم از دولت این است که با تصمیمات صحیح و به‌موقع این نگرانی را برطرف کند و امیدواریم اخبار خوبی داشته باشیم اما تحریم نیز در این روند حتماً نقش داشته است.

21

  • اینکه در روز تعطیل که اصلا خرید و فروشی صورت نمی‌پذیرد و صرافی و بانک‌ها نیز تعطیل است برای سکه و ارز صبح یک قیمت و شب یک قیمت عنوان شود، معلوم است که برنامه‌ای برای ایجاد نگرانی در مردم چیده‌اند اما مردم باهوش‌تر از آن هستند که بخواهند با اینگونه توطئه‌ها مسیر انقلاب را رها کنند.

(منبع: فارس)

کد خبر 158185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز