سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

بارسلونا و رئال‌مادرید در نوکمپ بازی برگشت یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا را برگزار می‌کنند؛ مصافی که می‌تواند کابوس تازه‌ای برای مورینیو باشد.

فوتبال

سرمربی پرتغالی رئال پس از شکست خانگی 2 بر یک در بازی رفت، هفته سختی را پشت سر گذاشت که حتی آینده‌‌اش در این باشگاه را با تردید روبه‌رو کرد.همه چیز از ترکیب خیلی دفاعی مورینیو در بازی رفت شروع شد.

رئال به‌دلیل استفاده از 3 بازیکن تخریبی در خط میانی، در برابر تماشاگرانش نمایش بسیار ضعیفی داشت. یکی از این 3 بازیکن پپه بود که در اواخر بازی با لگد کردن دست مسی جنجال تازه‌ای به پا کرد.

فشار روی مورینیو پس از این شکست به قدری زیاد شد که او در تمرین پنجشنبه سرجیو راموس را به خاطر اشتباه روی گل اول بارسا مورد انتقاد قرار داد و نتیجه آن مشاجره سرمربی با این مدافع و همچنین کاسیاس بود.

 بدتر از همه این بود که خبر این مشاجره به‌طور کامل در روزنامه مارکا منتشر شد و رئال را در بحران فرو‌برد. مطبوعات اسپانیا بلافاصله شروع به گمانه‌زنی کردند و مدعی شدند که بین بازیکنان اسپانیایی و پرتغالی مادرید اختلاف وجود دارد و مورینیو از بازیکنان هموطنش حمایت می‌کند. بازیکنان رئال این خبر را تکذیب کردند، از جمله کاسیاس که گفت:« هیچ مشکلی بین بازیکنان اسپانیایی‌ و پرتغالی وجود ندارد. این حرف‌ها کاملا بی‌اساس است، چرا که بین بازیکنانی که آنها را پرتغالی می‌نامند، بازیکنان برزیلی هم وجود دارند.» با وجود این تکذیب‌ها، مارکا دیروز خبر داد که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه از سرجیو راموس خواسته که برای توضیح درباره این اتفاقات به دفترش برود و مدافع رئال هم در آن جلسه دودستگی در تیم را تکذیب کرده است.

مشکلات مورینیو اما به همین جا ختم نمی‌شود. در جریان بازی یکشنبه شب رئال مقابل آتلتیک بیلبائو که توانست برد 4 بر یک ساعاتی قبل بارسلونا مقابل مالاگا را تکرار و فاصله 5 امتیازی‌‌اش در صدر جدول را حفظ کند، مورینیو برای نخستین بار با سوت‌های اعتراضی گروهی از هواداران روبه‌رو شد. این سوت‌ها واکنشی به تشویق این مربی از سوی هواداران افراطی باشگاه بود و به‌نظر می‌رسید اعتراضی به سبک بازی تیم مقابل بارسا باشد. البته مورینیو در پایان بازی درباره این اتفاق با خونسردی گفت:«‌حق با شماست. این نخستین بار است که این اتفاق در برنابئو برای من می‌افتد، اما من هیچ مشکلی با این ماجرا ندارم. در این ورزشگاه به زیدان اعتراض کرده‌اند، به رونالدو اعتراض کرده‌اند، به کریستیانو رونالدو با وجود بردن کفش طلا اعتراض کرده‌اند. من چه کسی هستم که به من اعتراض نکنند؟» در همین حال مطبوعات اسپانیا از جدایی مورینیو از رئال در پایان فصل خبر می‌دهند. او در سال2010 قراردادش را برای 4‌سال تمدید کرد، ولی یکی از نزدیکانش گفته او در پایان فصل از رئال خواهد رفت.

رئال برای اینکه از شانس کوچکش برای رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی استفاده کند، امشب چاره‌ای جز بازی تهاجمی در نوکمپ ندارد و به همین دلیل مورینیو به احتمال زیاد از ترکیبی تهاجمی‌تر استفاده خواهد کرد. او در بازی مقابل بیلبائو هم تیمش را با 6 تغییر نسبت به بازی با بارسا به زمین فرستاد که از جمله می‌توان به نیمکت‌نشینی 3 بازیکن پرتغالی و حضور بازیکنان تکنیکی مثل اوزیل، کاکا و گرانرو اشاره کرد. در همین حال بارسا هم مثل همه بازی‌های دیگر با روحیه‌ای تهاجمی به زمین خواهد رفت. اینی‌یستا، هافبک بارسا در این مورد می‌گوید: « در این بازی تماشاگرانمان از ما حمایت خواهند کرد و ما در بازی رفت نتیجه خوبی گرفته‌ایم، ولی این هیچ معنایی ندارد. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و 90‌دقیقه از بازی بین 2تیم بزرگ باقی مانده است. ما برای پیروزی به زمین می‌رویم. اگر برای تساوی بازی کنیم، مشکلات زیادی خواهیم داشت. مادرید برای پیروزی می‌آید و بازیکنانی دارد که قادر به انجام این کار هستند.»

کد خبر 158158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز