همشهری آنلاین: یک مقام آگاه با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد چهارشنبه برنامه‌ کنترل بازار ارز را اعلام کرده و پس از آن سخنگوی بانک مرکزی معرفی می‌شود، تاکید کرد: التهابات بازارها ناشی از جو روانی سازمان یافته بوده و در عین حال کاملاً توخالی است. این وضعیت خواست دولت نیست اما در فقدان مدیریت روانی اقتصاد این دولت‌های غربی هستند که به طور سازمان یافته دارند فضا را مدیریت می‌کنند.

این مقام آگاه با بیان مطالب فوق به فارس گفت: دولت‌های غربی هر روز تحریم‌های تازه‌ای را تصویب کرده و رسانه‌های فارسی زبان آنها مانند بی‌بی‌سی و وی او ای به آن دامن می‌زنند، هر شب چند به اصطلاح کارشناس را آورده و با تحلیل‌های هدف دار و القاء ترس و نگرانی التهابات روانی بازار را تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که در فقدان اطلاع رسانی و واکنش‌های به موقع بانک مرکزی هر روز این التهابات قیمت در بازار ارز و  سکه و ... تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه هر روز دارند با سکه یک میلیون تومانی و دلار ۳۰۰۰ تومانی به بازار ما علامت می‌دهند، فقدان یک اطلاع رسانی شفاف و سازمان یافته را سبب وضعیت بحرانی فعلی دانست.

این مقام آگاه مثال زد: یکی از تحریم‌های اخیر اعلام شده بلوکه شدن دارایی‌های بانک مرکزی در کشورهای اروپایی است، در حالی که بانک مرکزی ما یک ریال در اروپا دارایی ندارد که آنها بخواهند بلوکه کنند، اما از اثرات روانی اعلام چنین تصمیمی نهایت استفاده را می‌کنند و یک نفر هم در بانک مرکزی نمی‌آید که موضوع را برای مردم باز کرده و توضیح دهد.

وی گفت: در دولت تصمیمات خوبی برای ساماندهی بازار گرفته شده اما هیچ اطلاع رسانی خوبی در این رابطه صورت نگرفته است و ما امیدواریم از روز چهارشنبه با اعلام برنامه‌های دولت فضای روانی ایجاد شده مدیریت شود.

وی تاکید کرد: دولت می‌داند اگر نرخ ارز را کنترل نکند تمام آثار اجرای هدفمندی یارانه‌ها خنثی می‌شود و وضعیت کنونی خواست دولت نیست اما در فقدان مدیریت روانی اقتصاد این دولت‌های غربی هستند که به طور سازمان یافته دارند فضا را مدیریت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد از روز چهارشنبه با اعلام و اجرای برنامه‌های دولت ساماندهی بازار ارز آغاز شود.

کد خبر 158073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز