همشهری‌آنلاین: تفسیر عرفانی و منظوم صفی علیشاه با شرح دکتر علیرضامنجمی از سوی سه موسسه انتشاراتی اباصالح، حیان و سلیس در 10 جلد به بازار کتاب راه یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین دراین مجموعه 5 هزار صفحه ای برای نخستین بار شرح و معنی تفسیر منظوم صفی علیشاه که بالغ بر سی هزار بیت است‌،با ذکر معنی، کلیه لغات دشوار و واژه‌های پیچیده عرفانی ، ابیات نیازمند توضیح و نیز شرح و مفهوم هر آیه آمده است.

خواننده این کتاب با مطالعه آن به اطلاعات بسیار مفیدی درزمینه مفهوم آیات قرآن کریم، شان نزول آیات و تاویل و تفسیر عرفانی آنها دست می یابد.

مولف و شارح این کتاب در تدوین این شرح سعی کرده با بهره گیری از کتابهای معتبر عرفانی و تفسیری به رمز گشایی از تفسیر منظوم صفی علیشاه بپردازد.

دراین اثر مولف کوشیده است تمامی غلطهای موجود در نسخ خطی و چاپی کتاب تفسیر صفی تصحیح ، و نحوه تحریر آنها از سبک قدیم به روش امروزی تبدیل شود.

حاج میرزا حسن اصفهانی ، ملقب به صفی علیشاه ، فرزند محمد باقر اصفهانی، از معاریف مشایخ متصوفه و عرفای معروف مقیم دارالخلافه تهران و فضلای بزرگ و علما ذی شان است  که در قرن سیزده هجری قمری در اصفهان متولد شد و در 65 سالگی درگذشت و مقبره وی در نزدیکی میدان بهارستان از جمله مکانهای معروف مذهبی در تهران به شمار می رود.

 این عارف واصل ،کتابهای دیوان غزلیات و قصاید،عرفان الحق یا دیا الحقایق ، بحر الحقایق ، اثبات النبوه الخاصه، اسرار المعارف، سیاحت نامه، زبده الاسرار،فرقان الفقرا، رو الارواح، آیه العشاق، را تدوین و تالیف کرده است.

تفسیر منظوم صفی علیشاه در بحر رمل مسدس و به وزن مثنوی مولیو سروده شده ودر سالهای 1307 و 1308 هجری قمری توسط مرحوم صفی علیشاه به نظم در آمد و در تهران به طبع رسید.

کد خبر 15807

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز