سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پائولا دیل، آشپز تلویزیونی آمریکایی اذعان کرد که از سه سال قبل به دیابت نوع 2 مبتلا بوده و در عین حال به پختن غذاهای پرکالری و پرچربی مانند کیک پنیری پرخامه در برنامه‌اش ادامه داده است.

Paula Deen

به گزارش آسوشیتدپرس دیل که درباره پنهان کردن بیماریش پوزش‌خواهی نکرد، گفت ابتلای او به دیابت در شیوه آشپزی آسان‌گیرانه اش که اهمیت چندانی به چربی و کالری غذاها نمی‌داد و او را به یک ستاره تلویزنی بدل کرد، تغییری ایجاد نمی‌کند؛ البته معلوم نیست او در آینده هم به رویه سابقش در معرفی غذاها ادامه دهد، چرا که اکنون قرار است در کنار قرارداد فعلی‌اش با یک شرکت دانمارکی برای تبلیغ داروی ضد دیابت آن، دستورالعمل پختن غذاهای مناسب برای سلامت را هم به تماشاگرانش بیاموزد.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: "من همیشه گفته‌ام که اعتدال را رعایت کنید. شاید اکنون باید تاکید بیشتری در این مورد بکنم."

او افزود: "می‌شود دیابت داشت و یک تکه کیک هم خورد، اما همه کیک را نه."

فعالان بهداشتی او را به خاطر تبلیغ کردن غذاهای ناسالم در کنار تبلیغ دارویی برای درمان اثرات احتمالی این غذاها، به ریاکاری متهم می‌کنند.

دیل حمایتش از  داروی ضد دیابت شرکت داروسازی نوو نوردیسک را با تبلیغ‌های جذاب مجموعه‌ای غذاهای پرچرب و پرکالری مانند پنیر خامه‌ای فیلادلفیا و ژامبون اسمیت‌فیلد همراه می‌کرد.

دین که 65 ساله شده است، گفت تشخیص بیماری‌اش را پنهان نگه داشته بود تا او و خانواده‌اش درباره سلامت و حرفه‌اش که منحصرا بر اساس آشپزی جنوب آمریکا که چندان به چربی و کالری غذاها توجهی ندارد، شکل گرفته است، تصمیم بگیرند

او می‌گوید اکنون چای شیرینی را که قبل از خواب می‌خورد، کنار گذاشته است، و روی تردمیل پیاده‌روی می‌‌کند و قصد دارد در برنامه‌ تلویزیونی‌اش تغییرات اندکی ایجاد کند.

پزشکان می‌گویند اضافه وزن داشتن، بالای 45 سال بودن و بی‌حرکتی (همه خصوصیاتی که دیلهم داشت) خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.

کد خبر 157966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز