همشهری‌آنلاین: دشمنان برنامه گسترده‌ای برای مدت زمان باقیمانده تا برگزاری انتخابات مجلس دارند و هدفشان کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

کاظم جلالی

به گزارش همشهری آنلاین، مهمترین اظهارات کاظم جلالی در جدول زیر آمده است: 

1

  • در انتخابات 88،  ‌40 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و اگر فتنه‌گری نمی‌شد، فرصت گران‌سنگی در دست نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حضور و مشارکت گسترده مردم قرار گرفته بود و چشم‌های جهانیان را خیره کرده بود.

2

  • انتخابات 88 بعد از جریاناتی انجام می‌شود که در دنیای غرب به وقوع پیوسته و در چنین شرایطی انتخابات مجلس نهم در حال شکل‌گیری است، در چنین وضعیتی، طبیعی است دشمنان این مرز و بوم در اولین اقدام تلاش می‌کنند انتخابات را کم فروغ جلوه دهند و برای رسیدن به هدف عدم مشارکت و کاهش حضور مردم در انتخابات نیز تلاش می‌کنند.

3

  • این روزها شاهد آن هستیم که به نحوی عدم مشارکت و کاهش حضور ملت در انتخابات مجلس نهم، توسط دشمن در داخل ایران پیگیری می‌شود و آنان می‌خواهند با برجسته‌سازی برخی مشکلات، میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهند، نظام سلطه به دنبال گسترش و برجسته‌سازی اختلافات درونی و نارسایی‌های موجود است و با این اقدامات، عملاً می‌خواهند مقوله مشارکت پایین را به نوعی پیش ببرند.

4

  • به نظر می‌رسد سناریوی فعلی دشمن اقدام برای مشارکت پایین مردم در انتخابات است و در این زمینه مسئولیت ما روشن و این است که تلاش کنیم مشارکت ملت در انتخابات گسترش و افزایش یابد.

5

  • برای مشارکت بالای مردم در انتخابات نیازمند رقابت هستیم و باید رویکرد رقابتی را تشویق کنیم البته رقابتی قانونمند و چارچوب‌دار؛ برای این مقابله با سناریوی اول دشمنان که کاهش و عدم مشارکت مردم است، باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت برگزاری یک انتخابات رقابتی پیش رود، فضای انتخابات بایستی به نحوی فراهم شود تا رقابت در درون خانواده نظام و انقلاب شکل گیرد و انتخابات یک انتخابات رقابتی و با هدف مشارکت گسترده‌تر انجام شود.

6

  • کاندیداها باید بدانند که وارد یک جنگ نشده‌اند بلکه وارد یک رقابت شدند، احزاب و گروه‌های سیاسی نیز باید این موضوع را با بلوغ خودشان نشان دهند.

7

  • نکته مورد تذکر مقام معظم رهبری درباره عدم وابستگی داوطلبان نمایندگی مجلس به کانون‌های قدرت و ثروت نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ نباید قدرت و ثروت به شکل غیرواقعی در جامعه تشریح شود؛ قدرت کسانی هستند که امروز اختیارات امور کشور در دست آنهاست و باید مراقبت کنند که امانت‌دار مردم باشند و در امور انتخابات دخالت نکنند و ثروت از ثروت‌های کوچکی که کاندیداها می‌توانند به زلف ثروتمندان گره بزنند تا ثروت‌های کلان است.

8

  • نمایندگان مجلس نباید وام‌دار جریان قدرت و ثروت در آینده باشند.

9

  • متأسفانه بسیاری از کاندیداهای نمایندگان مجلس سخن می‌گویند که گویی می‌خواهند یک مسئولیت اجرایی را در دست گیرند در حالی که وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری است و باید با مردم از درب صداقت وارد شوند و وظایف نمایندگی مجلس را تبیین کنند.

10

  • در یک جامعه اخلاق‌مدار و دین‌مدار، کاندیداها می‌توانند نقش بسیار مؤثری در برگزاری انتخابات اخلاقی و با مسئولیت ایفا و به طرفداران‌شان توصیه کنند که از دایره دین و اخلاق خارج نشوند، باید به همه توصیه کرد که آخرت‌شان را به پای دنیای کاندیداهای نمایندگی مجلس خراب نکنند، اگر پست و مقامی در نماینده مجلس باشد، به آن فرد می‌رسد و دیگران نباید آخرت‌شان را به پای دنیای کاندیداها خراب کنند.

11

  • باید انتخابات را صرفاً یک رقابت انتخاباتی ببینیم نه یک نزاع و درگیری و نباید مردم را به خاطر منافع زودگذر خودمان شقه شقه و دسته دسته و گروه گروه کنیم.

12

  • دشمنان برنامه گسترده‌ای برای مدت زمان باقیمانده تا برگزاری انتخابات مجلس نهم در دستور دارند و هدفشان نیز کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، آنان به دنبال ایجاد برخی درگیری‌ها در کشورند و تلاش می‌کنند فضای انتخابات را برای عمیق کردن اختلافات فراهم کنند، این سناریوی دشمن است و ما باید در برابر این سناریو کاملاً هوشیارانه عمل کنیم.

(منبع: فارس)

کد خبر 157915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز