همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هشت روستا و بخشی از شهر نیشابور در اثر زلزله روز گذشته با مرکزیت این شهرستان بیشترین خسارت را دید.

حجت علی شایانفر روز جمعه در گفت و گوی با ایرنا افزود: این روستاها شامل سوقند ، دارالسلام ، صومعه ، بوژان ، بوژ آباد ، بشیر آباد ، برف ریز و رودوغار است که هم اینک در حال بررسی و برآورد میزان خسارت هستیم.

وی اظهار داشت: همچنین بخشی از شهر نیشابور هم در اثر این زلزله خسارت دید که عمده این خسارات شامل فروریختن دیوار منازل و بالکن ها، ترک و شکستگی در دیوار و آسیب خودروها بوده است.

وی گفت : هم اینک 12 گروه ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهر نیشابور در حال ارزیابی خسارت وارده به بخش مسکونی و تجاری منطقه هستند.

وی افزود : علاوه بر این گروهای ارزیابی نیز از شرکت های بیمه برای بررسی خسارت منازلی که بیمه بوده اندنیز وارد عمل شده اند.

شایانفر با تاکید بر اینکه جمع بندی و برآورد خسارت زمان بر است ، اظهار داشت : خوشبختانه با بررسی هایی که توسط گروه های مربوط به شرکت های آب ، برق ، گاز ،مخابرات و سایر بخش ها صورت گرفته خسارتی در بخش تاسیسات زیربنایی نداشته ایم.

این مسوول گفت: در عین حال همچنان در حال کنترل و بررسی منطقه هستیم و بالگرد امدادی هلال احمر هم پرواز شناسایی را بر منطقه انجام داده و همه جا کنترل شده و مشکل خاصی نداریم .

وی در عین از استقرار بالگرد در منطقه نیشابور خبر داد و افزود : بعد از زلزله روز گذشته تا ساعت 13:30 دقیقه بعد از ظهر روز جمعه بیش از 85 پس لرزه در منطقه داشته ایم.

به گفته وی ،در اثر این حادثه طبیعی 228 نفر مجروح به بیمارستان ها منتقل شد که از این تعداد فقط 38 نفر هم اینک بستری هستند و بقیه مداوا و ترخیص شده اند.

زلزله ای به قدرت 5/5 ریشتر دیروز شهرستان نیشابور را لرزاند که کانون آن منطقه باغرود اعلام شد.

این زلزله در چند شهر استان خراسان رضوی از جمله مشهد احساس شد.

کد خبر 157774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز