پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دمشق ضمن رد پیشنهاد قطر در خصوص اعزام نیرو از کشورهای عربی به سوریه، این اقدام را به منزله فتح باب برای مداخله خارجی در این کشور دانسته است.

به گزارش پرس تی وی، وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه (۱۷ ژانویه، ۲۷ دی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اقدامی موجب وخامت بحران می‌شود و راه را برای مداخله خارجی فراهم می‌کند.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر روز شنبه (۱۴ ژانویه، ۲۴ دی) پیشنهادی در خصوص اعزام نیرو از کشورهای عربی به سوریه مطرح کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است، دمشق با هرگونه تلاشی در خصوص نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مخالفت خواهد کرد و از کشورهای عربی می‌خواهد به جنگ رسانه‌ای بر ضد سوریه که صرفا به وخامت اوضاع دامن می‌زند، پایان دهند.

در همین حال، ناظران اعزامی اتحادیه عرب به سوریه نیز در حال بازدید از شهرها و شهرستان‌های این کشور هستند و به گفته دمشق این هیات تا زمانی که به تحقیق در خصوص ناآرامی‌های این کشور ادامه دهد اجازه حضور در سوریه را خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود اتحادیه عرب گزارش ناظران اعزامی به سوریه را روز پنج‌شنبه (۱۹ ژانویه، ۲۹ دی) بررسی کند.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی شاهد ناآرامی بوده است. در ناآرامی های ۱۰ ماه اخیر در سوریه شمار زیادی از جمله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

گروه‌های مخالف و کشورهای غربی، کشتارهای اخیر در ناآرامی‌های سوریه را به نیروهای مسلح این کشور نسبت می­دهند؛ این در حالی است که دمشق شورشی‌ها، خرابکارها و گروه‌های مسلح را عامل خشونت‌های خونین این کشور می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازمان‌دهی می‌شوند.

علاوه بر این، تلویزیون دولتی سوریه گزارش‌هایی در خصوص کشف و ضبط انبار مهمات و اعترافات عوامل تروریستی پخش کرده است. این افراد در اعترافات‌شان درباره چگونگی تامین تسلیحات از سوی منابع خارجی توضیح دادند.

کد خبر 157713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز