پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه یمن از تاثیر ناآرامی‌های یمن در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال عقب‌افتادن آن خبر داده‌است.

این انتخابات قرار بود در نیمه دوم ماه فوریه(اسفند) برگزار شود و حالا از احتمال عقب‌افتادن آن به دلیل نگرانی درخصوص امنیت صحبت‌شده‌است.

این خبر گمانه‌زنی‌ها درباره از بین رفتن طرح کناره‌گیری رئیس‌جمهور فعلی و پایان‌دادن به ماه‌ها ناآرامی در این کشور که با حمایت آمریکا و سازمان ملل مطرح شده‌بود، تقویت می‌کند.

این سخنان که اولین پیشنهاد و صحبت درباره تاخیر در اجرای رای‌گیری است بعد از تسخیر یکی از شهرهای این کشور توسط مخالفان، مطرح شده است.این موضوع نگرانی‌هایی را درباره قدرت‌گرفتن القاعده در این کشور به‌وجود آورده است.

موقعیت این کشور به خاطر واقع‌شدن در کناره خطوط مهم انتقال نفت و کالا در دریای احمر دلیل توجه این کشورها به مسائل یمن است.

این انتخابات یکی از شرایط معامله پیشنهادی توسط شورای همکاری خلیج‌فارس است تا تقریبا یک‌سال پس از آغاز اعتراض‌ها به حکومت 33 ساله علی عبدالله صالح ،کناره گیری‌اش از قدرت آسان‌تر صورت بگیرد.

وزیر امورخارجه یمن که یکی از اعضای حزب صالح، کنگره عمومی خلق، نیز هست در گفت‌وگویی که شبکه تلویزیونی العربیه پخش کرد، گفت:"متاسفانه چندین مسئله و اتفاق مربوط به مسائل امنیتی رخ داده‌است و اگر آنها برطرف نشوند... برگزاری انتخابات در تاریخ 21 فوریه{2 اسفند} دشوار خواهد بود."

کد خبر 157625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز