گروه ورزشی - علی شاکری: نهمین جام قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های ایران بر خلاف سال پیش به یک تیم مازندرانی نرسید و این بار تیم تازه وارد ثامن‌الحجج سبزوار بود که در میان بهت و حیرت تماشاگران و کارشناسان جام قهرمانی را برای نخستین بار با خود به استان خراسان رضوی برد.

ورزشگاه و کشتی

هیچ کس انتظار نداشت که در جدال محمدی و کاوه، سرمربی و مربی سابق تیم ملی ،تیم خونه به خونه بابل به‌عنوان بخت اول قهرمانی در 4 کشتی اول فینال غافلگیر شود و تیم سبزواری بتواند در کشتی‌های دور از باور در همان 4 دیدار اول سرنوشت فینال را به سود خود یکسره کند.تیم خونه به خونه با همه امیدواری‌هایی که به قهرمانی این تیم می‌رفت نتوانست به‌عنوان جانشین تیم شهدای جویبار مانع از بیرون رفتن جام قهرمانی از استان کشتی خیز مازندران شود و محمدی همانند سال پیش که با تیم نفت تهران نایب قهرمان شده بود این بار نیز به‌رغم در‌اختیار داشتن زبده‌ترین کشتی‌گیران داخلی و خارجی دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند. در دیدار پایانی این رقابت‌ها که روز گذشته به میزبانی سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد در یک روز فراموش نشدنی این تیم ثامن‌الحجج بود که با سرمربیگری محسن کاوه و با برخورداری از کشتی‌گیران باانگیزه‌تر توانست در رقابت با 2 تیم همدانی و نماینده مازندران با اقتدار قهرمان شود. در مرحله نیمه پایانی تیم ثامن صبح دیروز در دیداری یکطرفه 5 بر 2 از سد تیم شهرداری ملایر گذشت و بعد از‌ظهر در مصاف با تیم پر مهره و مدعی خونه به خونه در فینال صاحب برتری 6 بر یک شد.

فینال غیرقابل پیش‌بینی

دیدارهای فینال در میان ناباوری تماشاگران پر شمار مازندرانی با پیروزی توفانی کشتی‌گیران سبزواری آغاز شد . پس از آنکه حسن رحیمی و احمد ساکایف روسی دو برد اولیه تیم ثامن را برابر یاسر قلی‌نژاد و اوفن‌سات رقم زدند، با شکست مهدی تقوی دارنده 2 مدال طلای جهان مقابل محمد نادری همه رویاهای قهرمانی تیم مازندرانی رنگ باخت و سکوتی سنگین بر سالن حکمفرما شد. درحالی‌که همگان یک پیروزی بدون دردسر برای تقوی پیش‌بینی می‌کردند، این نادری بود که به حکم گوی ها و با برتری در تایم های اول و دوم، به پیروزی دور از انتظاری رسید.

درحالی‌که هنوز محمدی امیدوار بود که با کمک ایربک فارنیف در وزن 74 کیلوگرم به کشتی بر گردد با شکست قهرمان روسی و برنده مدال طلای جهان در سال 2003 مقابل حسام مقدم همه امیدهایش نقش بر آب شد و این تیم سبزوار بود که با درخششی غیرقابل توصیف و دور از انتظار به یک پیروزی زودهنگام رسید؛ پیروزی‌ای که حتی برای خود کاوه هم باور کردنی نبود. بدشانسی‌های تیم بابلی هم به همین جا ختم نشد و با وجود برتری احسان لشگری در وزن 84 کیلوگرم مقابل احسان امیری، در 2 کشتی باقیمانده نیز رضا یزدانی و آذرشکیب با روحیه‌ای ضعیف مغلوب گادیسوف و فردین معصومی شدند تا سرمربی سابق تیم ملی یکی از بدترین خاطراتش طی 9 دوره حضورش در این مسابقات را تجربه کرده باشد.

همدان در سکوی سوم

دیدار رده بندی تمام همدانی لیگ برتر کشتی آزاد، بین تیم‌های تله کابین گنجنامه همدان و شهرداری ملایر در حضور بیش از 8 هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که تیم همدان موفق شد با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی برسد و عنوان سومی لیگ برتر را به‌خود اختصاص دهد. عباس دباغی، مرتضی گودرزی، صادق گودرزی، میثم مصطفی جوکار و خشایار دهستانی کشتی‌گیران پیروز تیم تله کابین همدان بودند و امید جلالی بهار به همراه گئورگی گوگشلیدزه 2 برد شهرداری ملایر را رقم زدند.

کد خبر 157596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز