مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: جشنواره فرهنگی «چهل‌خانه»، با هدف ترویج آیین همسایگی مبتنی بر آموزه‌های اصیل دینی و ملی، در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت مناطق 22گانه تهران برگزار می‌شود.

اکبر بختیاری، دبیر جشنواره فرهنگی چهل خانه با تأکید بر اهمیت فرهنگ همسایگی برای بهبود کیفیت زندگی در کلانشهر تهران و ضرورت ارتقای آگاهی و مهارت‌های شهروندان در این زمینه، گفت: سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران طرح ترویج آیین همسایگی را در مجتمع‌های مسکونی 100 واحدی و بالاتر در مناطق 22گانه پایتخت اجرا می‌کند. وی افزود: فرهنگسرای تهران به‌عنوان مجری این طرح فراگیر و دبیرخانه جشنواره انتخاب و هم‌اکنون مراحل اجرایی این جشنواره در مناطق 22گانه پایتخت آغاز شده است.

بختیاری مرحله اول طرح را شامل رجوع به مجتمع‌های مسکونی 100واحدی و بالاتر و تکمیل بانک اطلاعات از طریق مدیران و اعضای هیأت مدیره مجتمع‌ها اعلام کرد و گفت: این مرحله تا پایان سال‌جاری با کمک همیاران طرح انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه جلسات توجیهی اجرای طرح با نمایندگان فرهنگسراهای تهران برگزار شده است، افزود: تنها در منطقه22 تهران 21 مجتمع 100 واحدی و بیشتر وجود دارد که بیش از 13هزار واحد را شامل می‌شود و تاکنون 107 مجتمع که بیش از 53هزار واحد مسکونی دارند، شناسایی شده‌اند. وی با اشاره به شعار این جشنواره با عنوان «همسایه! ما سایه هم هستیم. همسایه! بیا سایه هم باشیم» اظهار داشت: جشنواره و طرح چهل خانه ماهیتی فرهنگی دارد.

کد خبر 157584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز