شهرنوشت: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری این شهر براساس نرخ دفترچه عوارض محلی، پیشنهاد کرده است نرخ بلیت اتوبوس در سال آینده 50‌درصد افزایش یابد.

 شهرام دبیری افزود: یک سوم از هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در شهرها باید توسط دولت تأمین شود اما این اتفاق صورت نگرفته و شهرداری تبریز باید به جای یک‌سوم سهم خود، دو سوم پرداخت کند. به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بنا بر پیشنهاد شهرداری این شهر، نرخ بلیت اتوبوس‌های عادی 100‌، اتوبوس بی‌آرتی 150‌ و خط ویژه اتوبوس سریع‌السیر 200‌تومان خواهد شد.

دبیری گفت: همین افزایش کرایه نیز برای مردم گران تمام شده و تورم را افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تبریز در حال بررسی پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش 50‌درصدی نرخ بلیت اتوبوس است، افزود: شرکت اتوبوسرانی تبریز یک شرکت ورشکسته است و بدهی‌های هنگفتی هم به سازمان تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌ها و نهادها دارد؛ بنابراین نمی‌تواند با شرایط کنونی سرویس‌دهی مناسبی داشته باشد. دبیری افزود: کمک‌های دولت به این شرکت بسیار ناچیز بوده و همین موضوع باعث شده شرکت اتوبوسرانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه متأسفانه مردم نیز در پرداخت سهم خود در حمل‌ونقل عمومی به درستی عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: در این شرایط شهرداری ناچار است با صرف هزینه‌های بسیار به تنهایی بار اتوبوسرانی تبریز را به دوش بکشد و از سوی دولت هم حمایت نشود.

کد خبر 157313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز