همشهری آنلاین: گروهی از متخصصان چشم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند خوردن انگور در طول عمر از بروز نابینایی دوران پیری جلوگیری می‌کند.

انگور

به گزارش ایسنا،‌ افراد سالخورده مستعد ابتلا به نوعی بیماری چشمی موسوم به تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن هستند که از عوامل مهم نابینایی در این گروه سنی است.

دکتر سیلویا فین‌من، متخصص اصلی این مطالعه در دانشگاه فوردهام نیویورک دراین ‌باره خاطرنشان ساخت: افرادی که در طول عمر خود به خوردن انگور عادت دارند در سالهای پیری، کمتر در معرض نابینایی ناشی از تحلیل نقطه ماکولار چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فین‌من تصریح کرد: نابینایی ناشی از افزایش سن، حاصل آسیب اکسیدیته به بافت چشم است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن بروز می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در طول عمر مانند آنتی‌اکسیدانهای موجود در انگور به طور مستقیم برای سلول‌های رنگدانه‌ای اپی‌تلیوم شبکیه و در نتیجه برای سلامت و بهبود عملکرد شبکیه چشم موثر و سودمند است.

به گفته متخصصان تغذیه، انگور درعین حال میوه‌ای ضدعفونی کننده است و برای درمان بیماری‌هایی چون یبوست، عوارض روماتیسم، کم‌ خونی و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم است که برای برطرف کردن ضعف بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب توصیه می‌شود.

انگور برای حفظ سلامت قلب، ریه و کلیه‌ها موثر و به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و موجب کاهش اوره خون می‌شود. دانه‌های خشک انگور صفرا و بلغم را دفع و به رفع حالت‌ خستگی کمک می‌کنند.

جزئیات این مطالعه در نشریه بیولوژی و طب رادیکال آزاد ارائه شده است.

 

کد خبر 157212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز