ایتاکا: روانشناسان در یک بررسی جدید دریافتند که بین احساس قدرت و درک شما از بلندی قدتان ارتباط خاصی وجود دارد.

قد و اندازه

 پروفسور جک گونکالو که سرپرستی این مطالعه را در دانشکده روابط تجاری و کاری دانشگاه کورنل بر عهده داشت ثابت کرد که یک تجربه جسمی و فیزیکی باعث می‌شود که در انسان احساس قدرتمندبودن به‌وجود‌ آید؛ هرچند بسیاری از بررسی‌ها در گذشته نشان داده است افرادی که از نظر فیزیکی غالب می‌شوند قدرت به دست می‌آورند اما در این مطالعه جدید رابطه‌ای دیگر بین قدرت داشتن و دریافت انسان از وضعیت فیزیکی‌اش مشاهده شده است.

رکورد پرتاب کلاه آشپزی

بروکسل: سرآشپز‌های بلژیکی با پرتاب بیشترین تعداد کلاه‌های ویژه سرآشپز‌ها رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کردند. برای این منظور 600 سرآشپز از سرتاسر بروکسل دور هم جمع شدند تا نشان دهند آنها فقط برای پخت غذا‌های دریایی همراه با انبوهی از سیب زمینی سرخ کرده مشهور نیستند. پس از اینکه رکورد جدید آنها توسط کارشناس کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شد آقای ایو یکی از سرآشپز‌های شرکت‌کننده در این مسابقه گفت: ما سرآشپز‌های بلژیکی قادریم با هر ماده غذایی بهترین میز غذا را بچینیم. وی همچنین قصد دارد تا نسخه شور کلوچه‌های شیرین بلژیکی را تهیه کند.

بی‌ادب‌ترین طوطی جهان

همپشایر: بی‌ادب‌ترین طوطی جهان که با عنوان آقای تی به ناسزا گفتن شهرت جهانی دارد برای درمان این عادت زشت به یک مرکز نگهداری از حیوانات فرستاده شد. البته آقای تی در این مورد بی‌تقصیر است زیرا نخستین صاحب وی مردی بی‌ادب بوده و طوطی‌‌اش نیز اغلب ناسزا‌های وی را طی 7سال از بر کرده است. استیو، صاحب جدید او می‌خواهد وی هرچه سریع‌تر کلمات زشت را از حافظه‌اش پاک کند. طوطی یادشده در حال حاضر در کنار طوطی‌های دیگری در حال آموزش است اما برای اینکه به خانه آقای استیو بازگردد نخست باید جلوی زبانش را بگیرد.

آگهی استخدام فضانورد

نیویورک: دان بوربانک، فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی عضو ناسا در یک تماس مستقیم یک آگهی غیرعادی استخدام را ارائه کرد. این فضانورد آمریکایی در این پیام ویدئویی اظهار داشت: من بسیار خوش اقبال بودم که عضو تیم ناسا شدم اما اکنون ما به فضانوردان جدید نیاز داریم تا بتوانیم به کار خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی و پیگیری تحقیقات علمی برای توسعه جهانی ادامه دهیم. براساس برخی گزارش‌ها گفتنی است این درخواست غیرعادی می‌تواند به این مفهوم باشد که ناسا به سبب به پایان رسیدن برنامه فضایی شاتل و وداع با تمام ماموریت‌ها ماه‌ها در بحران به سر خواهد ‌برد.

کد خبر 157156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز