همشهری‌آنلاین: رئیس رژیم صهیونیستی با وجود مدارک غیرقابل انکار مبنی بر دخالت صهیونیست‌ها در ترور دانشمند هسته‌ای ایران ادعا کرد تل آویو در این ترور دست ندارد.

مهر به نقل از  خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نوشت شیمون پرز با بیان اینکه هر حادثه یا تجاوزی که در ایران رخ می‌دهد، معمولا اسرائیل و آمریکا را مسئول آن می‌دانند تلاش کرد رژیم تروریستی اسرائیل را از ترور دانشمند هسته‌ای ایران تبرئه کند.

وی مدعی شد: بر اساس اطلاعاتی که من دارم اسرائیل در این حادثه دست ندارد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران نوشت : روشن بر اثر انفجار بمبی که از یک موتورسیکلت به سمت خودروی وی پرتاب شد کشته ‍‍[شهید] شد که این حمله شبیه حملاتی بود که چند دانشمند هسته‌ای ایران را پیشتر هدف قرار داده بود.

خاطر نشان می شود مقامات آمریکایی نیز منکر دست داشتن خود در ترور دانشمند هسته‌ای ایران شده‌اند، این در حالی است که برخلاف ادعاهای واهی آمریکایی و صهیونیست‌ها، اظهارات صریح اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه سال جاری میلادی، سال حوادث ناخوشایند برای ایران خواهد بود و همچنین اظهارات یک مقام صهیونیست در سایت وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس که خواستار ادامه گزینه ترور و تحریم برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران شده بود و بلافاصله از روی سایت حذف شد، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکا با این اقدامات تروریستی و ناجوانمردانه در کنار برخی کشورهای منطقه و  عناصر خیانتکار داخلی یک ائتلاف شوم و نامقدس علیه ملت ایران تشکیل داده و درصدد انتقامجویی برآمده‌اند تا به زعم خود، پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کنند.

شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود که صبح روز چهارشنبه 21 دی در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید. این در حالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا با شهید احمدی روشن ملاقات داشته‌اند. رسانه‌ها پیش از این خبر داده بودند که نام دانشمندان هسته‌ای ایران که در ماه‌های گذشته به شهادت رسیده‌اند در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده و انتشار این فهرست توسط منابع غربی بهترین رانت اطلاعاتی برای گروه‌های تروریستی برای شناسایی و ردیابی دانشمندان ایرانی است.

کد خبر 157076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز