سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در مراسم گشایش تقاطع غیر همسطح شهران -‌ همت اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته و با اقدامات جدی تر و دقیق تر سال 86 در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، خدماتی و.... شاهد جهش های بزرگی در حوزه مدیریت شهری باشیم.

قالیباف ازسال85‌ به عنوان سال خوبی برای منطقه 5 نام‌برد که پروژه های خوبی از جمله میدان نور، طرح تقاطع غیر همسطح شهید همت و ستاری و زیرگذر شهران در آن به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: همچنین طرح بزرگراه آسیا که اتوبان کرج را به منطقه شهران متصل می کند با هزینه 100 میلیارد تومان هم اکنون در این منطقه در دست ساخت قرار دارد.

وی در ادامه گفت: در سال جاری 350 هزار تن آسفالت در محلات منطقه 5 ریخته شد و اگر این رقم را با سال قبل از آن مقایسه کنیم با افزایش 6 برابری مواجه خواهیم شد. 

قالیباف درباره زیرگذر شهران به  وجود دو خط لوله آب و دو خط لوله گاز پرفشار به عنوان یکی از موانع عمده برسر اجرای این طرح اشاره کرد که در 10 سال گذشته مانع از آن می شد تا  کسی زیر بار مسئولیت احداث این طرح برود که خوشبختانه بدون ایجاد کوچکترین مشکلی در جریان آبرسانی و گازرسانی به اهالی منطقه کار به اتمام رسید.

قالیباف گفت: محدودیت منابع مالی  و ضرورت توسعه اقدامات عمرانی درشهر مدیریت شهری را به فکر بازنگری در روش‌های ساخت، طراحی و جانمایی طرح انداخت.

وی در اینباره به اصلاح روشهای طراحی و اجرای ساخت ابنیه، پلها و تقاطعات، روسازی ونگهداری معابر، استانداردسازی روش‌ها، ماشین آلات و آموزش‌های جدید در مجموعه شهری اشاره کرد و خبرداد: در همین باره قرار است از این به بعد طراحی تمام پل‌ها و تقاطع‌های  سطح شهر به گونه‌ای جدید سمبل نمادی از یک منطقه شهر باشد تا از حالت یکنواختی و ظاهر خسته کننده فعلی خارج شود.

به گفته قالیباف از این پس تمامی پل‌ها و تقاطع‌های سطح شهر با این روش طراحی خواهند شد و با این کار چهره شهر زیباتر و چشم نوازتر خواهد شد.

قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه زیرگذر شهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهری درباره اینکه هم اکنون تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران در چه مرحله قراردارد گفت: طرح جامع پس از پشت سر گذاشتن مراحل تصویب خود در شهرداری و شورای اسلامی  شهر تهران  برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی ارسال شده است که براساس اخبار دریافتی هفته گذشته هم نخستین جلسه بررسی آن برگزار شده است.

شهردار تهران در مورد بودجه شهرداری تهران در سال 85 گفت: امسال 87 درصد بودجه شهرداری تهران محقق شده است و بودجه سال آینده شهرداری تهران با رقم3400 میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است، که از یکشنبه هفته آینده در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار می‌گیرد  لذا پس از اولین جلسه‌ای که شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه برگزار کند برای خبرنگاران جلسه‌ای خواهیم گذاشت و جزئیات بودجه را توضیح خواهم داد.

شهردار تهران درباره تجمع کارکنان مترو در نزدیکی ساختمان شورای شهر گفت: این تجمع، به دلیل نپرداختن حقوق و مزایای کارکنان مترو نبوده زیرا ما تمامی حقوق و مزایای آنان را به موقع پرداخت کرده‌ایم.

شرکت مترو قبلا کار ساخت و بهره‌برداری را خودش انجام می‌داد اما هم‌اکنون به دلیل اینکه  که حجم بهره‌برداری‌ها و ساخت  بالا رفته شرکت بهره‌برداری را از شرکت مترو جدا کردیم.

وی افزود: افراد معترض می خواهند که همچنان  زیر نظر مترو کار کنند این در حالیست که اعتراض آنها وارد نیست و حرف آنها غیرمنطقی است زیرا آنها همچنان زیر نظر مترو هستند و هیچ فرقی در حقوق و مزایای آنها وجود ندارد.

بنا براین گزارش قرار است ظرف یک‌ماه آینده 3 طرح ترافیکی بزرگ به بهره‌برداری برسد، افتتاح تقاطع سئول - نیایش، بهره‌برداری از ادامه بزرگراه امام علی از رسالت تا مسیل باختر به طول 2500 متر و مسیر مستقیم بزرگراه آیت الله سعیدی به سمت بزرگراه شهید کاظمی در تقاطع نعمت آباد ازجمله این پروژه هاست.

کد خبر 15706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز