همشهری‌آنلاین: دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد در اثناء مباحثات در مورد ضرورت یا عدم ضرورت حضور نامزدها برخی اعضا بدون اینکه ریاست هیئت امناء اعلام رای کند با نوشتن رای خود و تنظیم صورت جلسه از ادامه حضور سایر نامزدها در جلسه جلوگیری کردند و جلسه به شکل یکطرفه‌ای به بن بست کشیده شد که رئیس هیئت امناء اعلام کرد این نحوه اقدام غیرقانونی و فاقد اعتبار است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اطلاعیه دبیرخانه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی حمیدمیرزاده اعلام شده به شرح زیر است:

جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور 10 عضو حقیقی و حقوقی هیئت امنا در دفتر ریاست هیئت امنا در تاریخ 21/10/90 تشکیل شد.

بر اساس اطلاعیه دببرخانه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای جلسه ریاست هیئت امناء از اعضاء خواست تا 12 نفر از نامزدهای ریاست دانشگاه که تا تاریخ 10/10/90 رزومه خود را به دفتر وزارت علوم ارسال کرده‌اند و نامشان در رسانه‌های جمعی اعلام شده در جلسه حضور یافته و سیاست‌های اجرائی و برنامه‌های خود را برای اداره دانشگاه به هیئت امناء ارائه کنند، جواب سوالات هیات امناء را بدهند و پس از آن رای‌گیری انجام شود. سپس هر کدام از نامزدها که رای بیشتری آورد به عنوان منتخب هیئت امناء به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بعضی از اعضاء اعلام کردند مطالعه رزومه نامزدها کافی بوده و نیازی به حضورشان در جلسه نیست اما ریاست هیئت امناء و بعضی دیگر از اعضاء اعلام کردند برای تعیین نامزد مناسب باید این حق به همه نامزدها داده شود تا با حضور در جلسه از برنامه‌های خود دفاع کنند و نباید برای تعیین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان طوری اقدام کنیم که فرصت ارائه برنامه‌های نامزدها را از آنها بگیریم.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد ما هنوز طبق مفاد تبصره ذیل بند ﮪ  ماده 12 اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مهلت قانونی هستیم و اگر در این جلسه فرصت ارائه برنامه‌ها برای همه نامزدها فراهم نشد در مهلت مقرر مذکور بلافاصله جلسه هیئت امناء را می‌توانیم تشکیل دهیم تا انتخاب احسن انجام شود.

بر اساس گزارش مهر در بخش دیگر اطلاعیه آمده است: در اثناء مباحثات مذکور در مورد ضرورت یا عدم ضرورت حضور نامزدها که چند نفر از آنها برای حضور در جلسه هیئت امناء دعوت شده و منتظر حضور در جلسه بودند، برخی از اعضا بدون اینکه ریاست هیئات امناء اعلام رای کند با نوشتن رای خود و تنظیم صورت جلسه از ادامه حضور سایر نامزدها در جلسه جلوگیری کردند و جلسه به شکل یکطرفه‌ای به بن بست کشیده شد که رئیس هیئت امناء اعلام کرد این نحوه اقدام غیرقانونی و فاقد اعتبار است زیرا باید پس از حضور نامزدها و اعلام مراتب رای گیری توسط رئیس هیئت امناء، اخذ رای انجام می‌شد. بدین ترتیب جلسه مورخ 21/10/90 هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی بدون نتیجه قانونی پایان یافت. 

کد خبر 157023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز