چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های غربی و منطقه ای با پوشش خبر ترور یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای ایران بر این نکته که چنین اقداماتی نمی‌تواند روند پیشرفت هسته‌ای این کشور را متوقف کند، تاکید کردند.

news logo

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز با اشاره به وقوع حمله‌ ای تروریستی علیه یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران در روز چهارشنبه، این اقدام را در بحبوحه بحث‌های درگرفته در مورد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حائز اهمیت خواند.
این روزنامه آمریکایی حمله امروز را چهارمین مورد طی دو سال اخیر در ایران دانست که طی آن مصطفی احمدی روشن دانشمند 32 ساله ایرانی به شهادت رسیده و اصلی ترین متهمان آن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. در همین رابطه تئودور کارازیک یک کارشناس مرکز مطالعات خاور نزدیک و خلیج فارس در دبی گفت حمله امروز مطابق الگویی است که در دو سال اخیر توسط غرب و همپیمانانش برای ترور دانشمندان ایرانی انجام شده و هدف آن به تاخیر انداختن پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور است.

پایگاه اینترنتی کانادای نشنال پست نیز طی گزارشی از شهادت یک دانشمند هسته‌ای دیگر ایرانی با استفاده از بمب مغناطیسی دست ساز در تهران خبر داد و از رژیم صهیونیستی به عنوان مظنون اصلی این حمله نام برد. این سایت به نقل از مقامات ایرانی سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، انگلیس و آمریکا را در انجام حملات تروریستی مشابه در دو سال اخیر دخیل دانسته و از مشابهت حمله امروز با حملات پیشین خبر داد، امری که مسئله دست داشتن این سازمان‌های جاسوسی در این حمله را نیز تقویت می‌کند.

خبر کشته شدن دو نفر در حمله تروریستی امروز تهران همچنین مورد توجه شبکه خبری ABC News آمریکا و خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفت. این دو رسانه غربی با اشاره به وقوع چنین حمله‌ای در آستانه سالروز ترور یکی دیگر از دانشمندان هسته ای ایران، آن را با خبر از سرگیری فعالیت سایت هسته‌ای فردو در روزهای اخیر مرتبط دانستند.

بر این اساس چنین اقداماتی که با هدف اعمال فشار به ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای اش انجام می‌شود، تا کنون بی نتیجه بوده است. از جمله دیگر رسانه هایی که گزارش مفصلی را به حادثه امروز تهران اختصاص دادند، روزنامه یو اس ای تودی آمریکا بود. این روزنامه شرح کاملی از حمله تروریستی امروز ارائه داده و در ادامه به نقل قولی از ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی پرداخته است.

این مقام صهیونیست با بیان اینکه سال جاری میلادی سالی حساس برای ایران است و وقایعی غیرطبیعی برای این کشور رخ می دهد به طور تلویحی به دخالت صهیونیست‌ها در این حادثه تروریستی اذعا کرد. در همین راستا میکی سگال از مدیران ارشد سابق دستگاه جاسوسی ارتش اسرائیل مدعی شده که وقایع تلخ بیشماری در این سال‌ها برای ایران رخ داده که هدف از آنها اعمال فشار بر این کشور بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی در تهران نوشت حمله تروریستی امروز با استفاده از بمبی دست ساز که توسط دو راکب یک موتورسیکلت به خودروی دانشمند جوان ایرانی چسبانده شده، انجام شده است.

در عین حال شبکه بی بی سی با پوشش خبر و انتشار تصاویر مربوط به حمله تروریستی امروز در تهران، از آن به عنوان چهارمین اقدام تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران یاد کرده و رژیم اسرائیل را متهم ردیف اول این حمله در نظر دولت جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

این شبکه تلویزیونی در عین حال چنین اقداماتی را در متوقف و یا کند کردن روند پیشرفت هسته‌ای ایران بی حاصل برشمرد.
این در حالی بود که شبکه‌های تلویزیونی الجزیره، العربیه، یورو نیوز و فرانس 24 نیز در بخش‌های خبری متعدد خود به انتشار این خبر و پخش تصاویر مربوط به آن پرداختند.

در این میان شبکه الجزیره قطر با پخش برنامه ویژه ای در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر وجود حساسیت‌های ناشی از تبلیغات سوء غرب در بین کشورهای عربی منطقه در مورد این فعالیت‌ها صحه گذاشت.

بر اساس این گزارش حمله مذکور توسط سازمان‌های جاسوسی انگلیس و رژیم صهیونیستی ترتیب داده شده و مشابه دو حمله‌ای است که در نوامبر 2010 در تهران رخ داده و منجر به شهادت یک دانشمند و مجروح شدن یک دانشمند هسته‌ای دیگر ایرانی گشته است.

شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود که صبح امروز در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید. این در حالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا با شهید احمدی روشن ملاقات داشته‌اند. رسانه‌ها پیش از این خبر داده بودند که نام دانشمندان هسته‌ای ایران که در ماه‌های گذشته به شهادت رسیده‌اند در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده و انتشار این فهرست توسط منابع غربی بهترین رانت اطلاعاتی به گروه های تروریستی برای شناسایی و ردیابی دانشمندان ایرانی است.

کد خبر 157009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز