گروه حوادث: کلاهبردار حرفه‌ای که پس از اجاره آپارتمان، آنجا را با مدارک جعلی همزمان به چند نفر اجاره می‌داد دستگیر شد.

این مرد که پیش از این نیز به اتهام فریب و کلاهبرداری از دختران جوان تحت تعقیب پلیس بود پس از دستگیری به خرید و فروش خودرو با مدارک جعلی نیز اعتراف کرد.

مدتی پیش مردی به شعبه 3 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 رفت و از یک کلاهبردار حرفه‌ای که آپارتمان او را به 2 نفر اجاره داده بود شکایت کرد.

این مرد درباره شکایتش گفت: 3 روز بعد از آنکه آپارتمانم را به مرد شیک‌پوشی اجاره دادم، نامه‌ای از کلانتری به‌دستم رسید که در آن نوشته شده بود آپارتمان من همزمان به 2 نفر دیگر اجاره داده شده است.

به سرعت خودم را به کلانتری رساندم و آنجا بود که متوجه شدم مردی که آپارتمان مرا اجاره کرده بود با جعل سند و معرفی خود به عنوان مالک، آپارتمان را به 2 نفر اجاره داده و با دریافت 12 میلیون تومان از هرکدام از آنها به عنوان رهن آپارتمان پا به فرار گذاشته است.

پس از اظهارات این مرد، بازپرس پرونده به تحقیق از افرادی پرداخت که آپارتمان را اجاره کرده بودند. یک نفر از آنها در این تحقیقات گفت: مدتی پیش وقتی آگهی اجاره آپارتمانی در غرب تهران را در روزنامه دیدم، با شماره تلفنی که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم و مرد جوانی گوشی را برداشت.

 او ادعا می‌کرد آپارتمان متعلق به همسرش است و می‌خواهد هرچه سریع‌تر آنجا را اجاره دهد. بنابراین به آدرسی که گفته بود رفتم و در آنجا او و همسرش با ارایه مدارک و سند آپارتمان اعتماد مرا جلب کرده و آنجا را با ودیعه 12 میلیون تومان به من اجاره دادند.

اما 2 روز بعد زمانی که می‌خواستم به آنجا اثاث‌کشی کنم با مرد دیگری مواجه شدم که مدعی بود او هم این آپارتمان را اجاره کرده و می‌خواهد به آنجا نقل‌مکان کند.

پس از اظهارات شاکیان، بازپرس شعبه سوم دستور شناسایی و دستگیری زوج کلاهبردار را صادر کرد، اما در حالی که تحقیقات پلیسی برای ردیابی آنها ادامه داشت شاکیان دیگری نیز با مراجعه به دادسرا از این زوج که با جعل سند، آپارتمان‌های متعلق به دیگران را به آنها اجاره داده بودند شکایت کردند.

در حالی که احتمال می‌رفت این زوج جوان از کلاهبرداران حرفه‌ای باشند، چهره‌نگاری از آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت و مأموران در بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار به سرنخ‌هایی دست یافتند که از تحت تعقیب بودن مرد کلاهبردار خبر می‌داد.

وام‌های خیالی برای دختران جوان

بر اساس این سوابق، متهم که بابک نام داشت از چند سال قبل به اتهام اغفال و کلاهبرداری از دختران جوان تحت تعقیب دادسرای رسالت قرار داشت، اما پلیس نتوانسته بود سرنخی از مخفیگاه او به‌دست بیاورد.

در آن پرونده بابک متهم بود پس از آشنایی با دختران جوان به بهانه دادن وام‌های کم‌بهره آنها را فریب داده و از آنان می‌خواست برای دریافت وام‌ مقداری پول همراه خود بیاورند تا او بتواند با پرداخت این پول مجوز دریافت وام را به‌دست بیاورد.

زمانی که دختران فریب خورده پول و مدارک شناسایی را همراه خود می‌آوردند تا وام دریافت کنند، بابک کیفی به آنها می‌داد تا پول و مدارک خود را داخل آن بگذارند، اما در فرصتی مناسب این کیف را با کیفی مشابه که از قبل تهیه کرده بود عوض می‌کرد و در حالی که کیف خالی را به آنها بازمی‌گرداند، پس از رها کردن دختران جوان در بانک کیف حاوی مدارک شناسایی و پول آنها را به سرقت می‌برد.

ردپای زوج خلافکار در کرج

مأموران که تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری بابک و همسرش آغاز کرده بودند، سرانجام به سرنخ‌هایی دست یافتند که از حضور این زوج در یک مجتمع مسکونی در شهر کرج حکایت داشت.

با محاصره مخفیگاه متهمان، پلیس آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفت و تعدادی از مأموران در پوشش مأموران خدماتی مجتمع وارد آپارتمان متهمان شده و آنها را دستگیر کردند.

با دستگیری زوج جوان و کشف مقدار زیادی مدارک شناسایی، سند، مبایعه‌نامه و اسناد جعلی خودرو در این خانه، متهمان به دادسرای ناحیه 5 انتقال یافتند در بازجویی به کلاهبرداری از مالکان و مستأجران  و فروش خودرو با مدارک جعلی اعتراف کردند.

پس از اعترافات متهم، در حالی‌که تعدادی از مالباختگان با حضور در دادسرای ناحیه 5 او را شناسایی کرده بودند، بازپرس پرونده از دیگر مالباختگان نیز خواست برای شناسایی متهم به این دادسرا در فلکه دوم صادقیه مراجعه کنند.

کد خبر 15696

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز