همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا بدون توجه به قوانین و مقررات بین المللی خواستار توقف فوری غنی سازی از سوی ایران شد.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون توجه به قوانین و مقررات بین المللی خواستار توقف فوری غنی سازی از سوی ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» در بیانیه‌ای بدون اشاره به پایبندی کامل ایران به مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، گفت: از ایران می‌خواهیم که غنی سازی اورانیوم را فوری متوقف و به تعهدات بین المللی خود در موضوع هسته‌ای عمل کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که ایران کار غنی سازی اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را زیر نظر آژانس در تاسیسات هسته‌ای فورود آغاز کرده است.

کلینتون بدون توجه به حق مشروع ایران در غنی سازی اورانیوم و نظارت آژانس بر آن مدعی شد: «این اقدام ایران بار دیگر نشان دهنده بی‌توجهی آشکار ایران به مسئولیت‌هایش و انزوای زیادی است که این کشور برای خود ایجاد می‌کند».

وی همچنین در ادعایی بی‌اساس ایران را به تلاش برای رسیدن به توان هسته‌ای نظامی متهم کرد و گفت: «هیچ دلیل معتبری وجود ندارد که این تولید (در فوردو) را توجیه کند؛ اقدامی که ایران را به توان تولید سلاح با اورانیوم بسیار غنی شده نزدیک می‌کند».

این درحالی است که ایران مطابق قوانین و موازین بین المللی، مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حق دارد که زیر نظر آژانس به غنی سازی برای اهداف صلح آمیز بپردازد.

کد خبر 156956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز