سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: حضور مسئولان بیش از یکصدو نود شرکت نفتی و مالی و خبری از 30 کشور جهان در همایش 17 بلوک نفتی ایران در وین که اخیراً به مدت 2 روز برگزار شد از تمایل بالای سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز ایران حکایت دارد.

سید محمود محدث مدیر‌امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که در این همایش شرکت داشت تاکید کرد: در این همایش پس از ارایه اطلاعات لازم برای آگاهی نمایندگان شرکت های حاضر مدیران عامل شرکت های نفتی چین، روسیه و اطریش به عنوان سخنران در این همایش از ظرفیت بالای اکتشافی ایران برای سرمایه گذاری به عنوان یک نکته برجسته یاد کردند.

محدث خاطر نشان کرد که در این همایش براساس برنامه ریزی انجام شده ثبت نام برای بازدید نمایندگان شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری و دیدار از اتاق اطلاعات 17 بلوک عرضه شده آغاز شده و براساس این برنامه شرکت های یاد شده با سفر به ایران از جزئیات بیشتری از اطلاعات این میدان های اکتشافی آگاه خواهند شد.

وی افزود: این مرحله زمان بر است و پس از بررسی‌های لازم شرکت‌هایی که از ارزش هریک از بلوک ها آگاه شده اند اسناد مناقصه را برای ارایه پیشنهادات خریداری خواهند کرد.

محدث خاطر نشان کرد:  اصلاح قراردادهای بیع متقابل با توجه به حفظ منافع ایران و ایجاد انگیزه در شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری و تشویق شرکت ها برای حضور در طرح‌های نفت و گاز ایران موثر بوده است.

کد خبر 15692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز