سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: سایت مای‌اسپیس(MySpace) اعلام کرد بزودی سیستم فیلترینگ جدیدی را برای جلوگیری از نقض قانون کپی‌رایت روی سایت خود به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌کند.

سیستم فیلترینگ یا به عبارتی تکنولوژی تشخیص معتبر بودن ویدئوها که قرار است مای اسپیس  از آن استفاده کند، متعلق به شرکت ادیبل مجیک (Audible Magic) است که می‌تواند امضاء و گواهی ویدئو‌کلیپ‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه ناسازگاری از پخش آن بر روی سایت جلوگیری‌کند.

این سیستم همچنین تونایی بررسی فایل‌های صوتی را نیز دارد و در صورت نداشتن گواهی معتبر از پخش آنها جلوگیری می‌کند.

آپلود فایلهای ویدیویی و صوتی یکی از سرگرمی‌های جدید کاربران اینترنت است ولی عدم رعایت قانون کپی‌رایت از سوی کاربران، همواره یکی از بزرگترین مشکلات این سایت‌ها بوده است.

مای اسپیس متعلق به شرکت نیوز (News Corp) و یوتیوب (YouTube)  متعلق به گوگل از جمله معروف‌ترین این سایت‌ها هستند که در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر دو با مشکل کپی‌رایت روبرو بوده و کاربران با آپلود کردن فایل‌های بدون مجوز و گواهی، باعث شکایت صاحبان اصلی ویدیوها می‌شوندو آنها راهی برای جلوگیری  و شناسایی فایل‌های غیرمجاز ندارند و تنها با شکایت صاحب اصلی متوجه این موضوع می‌شوند.

معمولا این شکایت‌ها به پرداخت جرایم هنگفت منجر می شود که در آخرین مورد آن، مای اسپیس محکوم به پرداخت 150000 دلار جریمه به ازاء هر موزیک و ویدیوی غیر مجاز شد. حال  اگر نرم‌افزار شرکت ادیبل مجیک به همان شکل که ادعا می‌کنند کار کند، باعث رفع بسیاری از مشکلات آنها خواهد شد و آنها را از جرایم سنگین نجات خواهد داد

کد خبر 15683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز