همشهری آنلاین: سه نقاشی از آثار پیکاسو و موندریان در یونان به سرقت رفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، چهار شاهکار نقاشی از آثار پابلو پیکاسو، پیت موندریان و کاچیا روز گذشته از بزرگترین موزه‌ ملی یونان دزدیده شدند.

پلیس یونان معتقد است سه نقاشی رنگ و روغن متعلق به دو استاد نقاشی قرن بیستم توسط سارقانی حرفه‌ای در یک حرکت کاملا برنامه‌ریزی شده به سرقت رفته‌اند.

در اعلامیه‌ای که پلیس منتشر کرد، آمده است که این سارقان از بالکن وارد موزه شده‌اند و علاوه بر این سه اثر معروف، یک طراحی خودکار و جوهر قرن شانزدهمی را هم برده‌اند. این منظره‌ مذهبی از آثار "گولییلمو کاچیا" نقاش ایتالیایی است.

طبق اعلامیه‌ پلیس، همچنین اثر دیگری از موندریان هم از محل خود در گالری هنرهای ملی برداشته شده، اما سارقان هنگام فرار، آن را در موزه باقی گذاشته‌اند.

بر اساس گفته‌های پلیس، این دزدی تنها هفت دقیقه طول کشیده و سارقان زنگ‌های خطر بعضی بخش‌ها را بدون ورود به ساختمان از کار انداخته بودند.

آن‌ها همچنین یک سنسور را در محیط نمایشگاه موزه دست‌کاری کردند و نگهبان فقط موفق شده یکی از آن‌ها را در حال دویدن مشاهده کند.

نقاشی مسروقه‌ پیکاسو، اثری کوبیسم است که این نقاش اسپانیایی در سال 1949 پس از جنگ جهانی دوم با پیام "با احترام به مردم یونان" برای مقاومت آن‌ها در برابر نیروهای نازی به مردم این کشور هدیه کرد.

هر سه نقاشی از پیکاسو، موندریان و کاچیا از قاب خود جدا شده‌اند.

پیت موندریان نقاش هلندی بود که با تعلقات عرفانی که بر هنرو معماری مدرن تأثیر وسیع و عمیقی داشته ‌است.

او با طرح نظریه‌ نئوپلاستیسیسم، تحول بزرگی در انتزاع (ناب) به وجود آورد. او می‌خواست تصاویر خود را از ساده‌ترین عناصر بسازد: خطوط مستقیم و رنگ‌های خاص.

او در پی گونه‌ای نقاشی بر پایه‌ وضوح و انضباط بود که به گونه‌ای قوانین علمی یا ریاضی جهان را نشان دهد.

وی بسیار تحت تاثیر کوبیسم قرار گرفته و تابلوهایی در این راستا خلق کرد.

کد خبر 156816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز