همشهری آنلاین: رسانه‌های دولتی چین با انتقاد از تغییر استراتژیک سیاست‌های آمریکا به سوی آسیا-اقیانوسیه، واشنگتن را مسئول تنش‌های منطقه‌ای خوانده‌اند.

چین

به گزارش پرس تی وی و به نقل از شین هوا،  روز جمعه (۱۶ دی) در مقاله‌ای گزارش داد:  آمریکا در حالی که حضور نظامی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه را گسترش می‌دهد، از انعطاف پذیری در سیاست‌هایش اجتناب می‌کند که این مسأله نمی‌تواند به حل مناقشات منطقه‌ای کمک کند.

شین هوا هشدار داد هر گونه نظامی‌گری آمریکایی در منطقه آسیا-اقیانوسیه به جای کمک به برقراری ثبات منطقه‌ای، صلح را به خطر می‌اندازد.

این هشدار یک روز پس از آن مطرح می‌شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از استراتژی دفاعی برای گسترش حضور نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه و تغییر سیاست‌های پنتاگون و تمرکز بر شرق دور پرده برداشت.

اوباما روز پنج شنبه ( ۱۵ دی، ۵ ژانویه) مدعی شد پس از یک دهه جنگ علیه تروریسم در عراق و افغانستان، استراتژی جدید پنتاگون، نقطه عطفی در سیاست امریکا برای حفظ برتری نظامی به شمار می‌آید.

چین نگران است که موضع دفاعی جدید واشنگتن با هدف محاصره پکن صورت گرفته باشد. آمریکایی‌ها از گسترش قدرت نظامی چین در سال‌های اخیر هم از لحاظ گستردگی و هم از لحاظ توانمندی، نگران هستند.

کد خبر 156462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز