همشهری آنلاین: با توجه به عملکرد دولت در واگذاری سهام عدالت و به‌ ویژه توزیع سود سهام مربوط به سال‌۱۳۸۶ در خرداد ماه‌ ۸۸ و همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری سئوالاتی مطرح است که باید پاسخ داده شود.

سهام عدالت

علی‌اکبر اولیا عضو هیات تحقیق و تفحص از واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش این هیات اظهار کرد: تمامی اعضای این کمیته در حال رسیدگی و انجام وظایف خود هستند‌ اما امیدواریم که تا پیش از زمان مقرر گزارش تحقیق و تفحص برای قرائت در صحن آماده شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه سعی ما بر این است که تا پیش از عید گزارش نهایی تهیه شود، افزود: منبع پرداخت سهام عدالت مشخص نیست و گفته می‌شود، برخی شرکت ها مجبور شده‌اند از بودجه جاری خود این پول را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، تصریح کرد: از سوی دیگر مبانی قانونی توزیع سهام عدالت و تشکیل شرکت‌های تعاونی شهرستانی و سرمایه‌ گذاری استانی مربوطه قبل از تصویب و ابلاغ قانون مشخص نیست.

طرح تحقیق و تفحص از چگونگی پرداخت سود سهام عدالت در چهارم خرداد ماه سال جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. طراحان این طرح معتقدند با توجه به عملکرد دولت در واگذاری سهام عدالت و به‌ ویژه توزیع سود سهام مربوط به سال‌۱۳۸۶ در خرداد ماه‌ ۸۸ و همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری سئوالاتی مطرح است که باید پاسخ داده شود.

کد خبر 156412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز