همشهری‌آنلاین: رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت کند تا تشخیص مصلحت شرایط عادی خود را پیدا کند ولی احمدی‌نژاد تن نمی‌دهد و به این دستور عمل نمی‌کند.

سلیمی نمین

به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس سلیمی‌نمین با حضور در نشست چگونگی ورود جریان دانشجویی به انتخابات نهم که در دفتر تحکیم وحدت برگزار می‌شد با بیان اینکه در حال حاضر رقابت برای حضور در مجلس وجود دارد، گفت: در حال حاضر رقابت جناح‌های مختلف برای حضور در مجلس جدی است.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد و هاشمی به یک روش عمل می‌کنند، گفت: محمود احمدی‌نژاد قصد دارد مجدداً از هاشمی رفسنجانی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند.

1

اطرافیان احمدی‌نژاد تلاش‌های جدی دارند انجام می‌دهند اما آنها نیز سعی می‌کنند به صورت چراغ خاموش حرکت کنند. دوم‌ خردادی‌ها نیز ترجیح می‌دهند افرادی را که به مجلس می‌فرستند را مطرح نکنند.

2

جریان انحرافی افرادی را پیدا کرده است و برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند اما این افراد را به عنوان آدم‌های معمولی معرفی می‌کند و این رقابت در حال حاضر خودش را نشان نمی‌دهد.

3

در این انتخابات جریانات به صورت غیر سازمانی وارد میدان می‌شوند جریانی که به نام هواداران دولت می‌آیند عناصر جدی نیستند بنابراین سرمایه‌گذاری دولت در جای دیگری درحال صورت پذیرفتن است.

4

جریان دوم خرداد هم با یکدیگر رقابت جدی دارند اما بدون نام و نشان. آنها می‌خواهند ۴۵ نفر نماینده خود در مجلس را افزایش دهند هرچه این افزایش بیشتر باشد برای آنها پیروزی بیشتری است.

5

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته ۵۰ درصد مشارکت را در کل کشور خواهیم داشت.

6

در تهران چون در انتخابات گذشته هم نشان داد که تمام اصولگرایان قبل از اینکه متفرق شوند، جریان انحرافی شکل بگیرد و جبهه پایداری به وجود بیاید یعنی آن زمانی که متحد بودند با این وجود دوم خردادی‌ها آرای بیشتری داشتند. به طوری که در ریاست جمهوری آقای موسوی حدود ۷۰۰ هزار نفر بیشتر از آقای احمدی‌نژاد رأی داشت و این رقم در تهران قابل توجه است. دوم خردادی‌‌ها در انتخابات اخیر قطعاً در تهران علنی ظاهر نمی‌شوند. البته اصولگرایان نیز دچار اختلافاتی شدند به همین دلیل مشارکت خیلی بالا نخواهد بود.

7

با وجود اینکه رقابت منطقی و قابل پذیرش خواهد بود اما به مشارکت حداکثر نمی‌رسد.

8

رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت کند تا تشخیص مصلحت شرایط عادی خود را پیدا کند ولی احمدی‌نژاد تن نمی‌دهد و به این دستور عمل نمی‌کند. نقد احمدی‌نژاد در شرایط کنونی به هاشمی نقد قدرت است و اصولی نیست. او بنا دارد از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند.

9

احمدی‌نژاد در حال حاضر می‌خواهد جامعه را قطب‌بندی ‌کند. عملکرد وی مخالفت با مشی رهبری است که خواستار اغنای جامعه است.

10

مقاومت‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهد شرایط جامعه عادی شود آقای هاشمی رئیس مجمع مصلحت نظام است. غیر رسمی دانستن این بخش التهاب ایجاد می‌کند. اینجا بحث دیگری وجود دارد و آن بحث قدرت است.

11

رسانه دولت که من به آن توپخانه دولت می‌گویم با تمام منتقدین پاک و سالم دولت بسیار بد برخورد می‌کند. در عین حال درباره آقای ملک‌زاده که همه کاره دانشگاه آزاد و یکی از عناصر معامله‌گر در ساختار دانشگاه آزاد است امروز تیتر زده است که ملک‌زاده چه گناهی دارد. ملک‌زاده متخصص در معامله‌گری است.

12

نمی‌توان گفت که نقد آقای احمدی‌نژاد به آقای هاشمی نقد روشی است چرا که در حال حاضر دارد به روش آقای هاشمی عمل می‌کند. ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست. روش هاشمی این بود که از افراد همچون ملک‌زاده و جاسبی که به صورت غیر قانونی عمل می‌کردند حمایت می‌کرد. بعضاً می‌بینیم احمدی‌نژاد نیز روش هاشمی را در حال ادامه دادن است ضمن اینکه احمدی‌نژاد از آدم‌های هاشمی نیز استفاده می‌کند بنابراین منتقد روش آقای هاشمی نیست.

13

گفتمان در قدرت ماندن احمدی‌نژاد با کسانی پیوند می‌خورد که دولت آنها نیز حرفشان در قدرت ماندن بود.

14

اگر کسی به طور مستقل بخواهد به انتخابات در تهران ورود پیدا کند حداقل نیازمند چند میلیارد تومان هزینه است.

15

شورای نگهبان باید پشت صحنه سرمایه‌گذاری‌ها در انتخابات را نظارت کند. پشت صحنه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در انتخابات ناسالم‌اند.

16

یکی از آفات آقای احمدی‌نژاد این است که بدنه کارشناسی را تضعیف کرده است.

(منبع: فارس)

کد خبر 156163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز