نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بعد از 17 روز تعطیلی آغاز خواهد شد تا دوباره هیجان و تب فوتبال در ایران اوج بگیرد.

فوتبال

در حساس‌ترین بازی این هفته استقلال و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی جمعه ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که استقلال 6 امتیاز بیشتر از سپاهان دارد و درصورت پیروزی در بازی جمعه گام بلندی برای قهرمانی بر خواهد داشت.

سپاهانی‌ها اما در تهران به‌دنبال شکست دادن استقلال هستند که این اتفاق جذابیت‌های لیگ را در هفته‌های آینده بیشتر خواهد کرد. استقلال در بازی امروز کیانوش رحمتی و تیموریان را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و میلاد میداوودی و خسرو حیدری هم به احتمال فراوان قادر به همراهی تیمشان نخواهند بود. بهتاش فریبا مربی استقلال در مورد رویارویی با سپاهان می‌گوید: «سپاهان تیم بزرگی است و همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده است. همه بازی‌ها 3 امتیاز دارد اما بعضی مسابقات امتیازش دو برابر است و بازی با سپاهان هم جزو همین بازی‌هاست.»

سپاهان هم در این بازی احمد جمشیدیان و یانوش را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سید جلال حسینی هم اعلام کرده که به این دیدار نمی‌رسد. زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهان هم در مورد رویارویی با استقلال می‌گوید:« بازی بسیار سختی در پیش داریم. استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر خودش را به‌عنوان بهترین تیم معرفی کرد و معتقدم که مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود. آنها 6 امتیاز از ما بیشتر دارند و طبیعی است که در حال حاضر شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. البته هنوز تا پایان لیگ برتر 17 بازی باقیمانده و ما امیدوار به قهرمانی هستیم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید روز جمعه برنده این بازی باشید می‌گوید: «فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی ما فقط به تهران می‌آییم تا استقلال را ببریم. اگر سه امتیاز را بگیریم فاصله امتیازها را کمتر خواهیم کرد.»

اولین بازی دنیزلی

در یک بازی حساس دیگر پرسپولیس پنجشنبه ساعت 15 در ورزشگاه تختی انزلی مقابل ملوان قرار خواهد گرفت و مصطفی دنیزلی برای نخستین بار روی نیمکت سرخ‌ها خواهد نشست. پرسپولیس در این بازی کاپیتان خود علی کریمی و همچنین رضا نورمحمدی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

روند تمرینات این تیم در روزهای اخیر نشان می‌دهد که سرخ پوشان به احتمال فراوان با سیستم 3-3-4 بازی خواهند کرد و میثاق معمارزاده بعد از مدت‌ها درون دروازه می‌ایستد. مجتبی شیری، مازیار زارع، علیرضا محمد و امیرحسین فشنگچی نفرات خط دفاعی خواهند بود. سامان آقازمانی هافبک دفاعی خواهد بود و حسین بادامکی و محمد نوری جلوی او بازی خواهند کرد. غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان هم به‌عنوان دو مهاجم راست و چپ بازی خواهند کرد و مهرداد اولادی هم مهاجم نوک خواهد بود.

در ضمن پرسپولیس می‌تواند از نفرات با تجربه‌ای چون وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا استفاده کند. ملوان اما در حالی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفت و حتی بارها بحث اخراج فرهاد پورغلامی از این تیم مطرح شد.حالا ملوان باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که دنیزلی را روی نیمکت دارد. پورغلامی ابتدا درخصوص وضعیت ملوان می‌گوید: « نگران 5 بازیکن مصدوم خود هستیم.» سرمربی ملوان در مورد حضور مصطفی دنیزلی در پرسپولیس اضافه می‌کند: «به پرسپولیس شوک وارد شده ولی ما توجهی به حضور دنیزلی نداریم. نیم فصل اول هم با این تیم بازی کردیم و آنها با آمدن استیلی شوک تازه‌ای را تجربه می‌کردند. ما استراتژی خودمان را داریم و فرقی نمی‌کند. اگر چیزهایی که در تمرینات به بازیکنان گفتم در بازی انجام دهند، قطعا با دنیزلی هم پرسپولیس را می‌بریم.»

برنامه لیگ برتر

15دی

ملوان - پرسپولیس، ساعت 15
شهرداری - مس، ساعت 15
ذوب آهن - راه آهن، ساعت 15
نفت - فجرسپاسی، ساعت 15

16 دی

نفت آبادان - داماش، ساعت 14:30
شاهین - فولاد، ساعت 15
مس سرچشمه - سایپا ،ساعت 15
صبای قم - تراکتورسازی، ساعت 15
استقلال - سپاهان، ساعت 16:15

کد خبر 156099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز