همشهری آنلاین: رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین روز سه‌شنبه ( دیروز) با دکتر علی‌اکبر صالحی ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار با ذکر این نکته که رژیم نامشروع صهیونیستی براساس فتنه و تفرقه ایجاد شده است از این رژیم به‌عنوان کانون همه مشکلات منطقه یاد کرد و ضمن محکومیت شدید اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم و ادامه شهرک‌سازی‌ها، سازمان همکاری‌های اسلامی را به ایفای مسوولیت تاریخی خود در قبال این رفتار فراخواند.

او اظهار کرد: مقاومت تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین است.

به گزارش ایلنا، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و رو به رشد دو کشور ایران و ترکیه در عرصه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد که این روابط با هم‌فکری دو طرف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مراد ییلدریم ـ رییس گروه دوستی پالمانی ترکیه و فلسطین ـ نیز با ابلاغ سلام گروه وزیر امور ‌خارجه ترکیه مشترکات فرهنگی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و ضمن توجه به سطح روابط تجاری دو طرف اظهار کرد: آن چه که باعث خرسندی ما می‌شود سطح بالای همکاری‌های دو کشور است.

وی رفتار رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین را ظالمانه خواند و با توجه به موضوع نقض حقوق در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به‌دنبال تجزیه فلسطین است و به همین دلیل اختلاف‌افکنی درمیان گروه‌های مبارز فلسطینی را دنبال می‌کنند.

مراد ییلدریم افزود: تلاش‌ها و ارتباط این گروه برای حل مساله فلسطین و آزادی مردم فلسطین تنها به ایران ختم نخواهد شد و این گروه با تمام گروه‌های صلح دوست در ارتباط خواهد بود.

 

کد خبر 156031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز