همشهری آنلاین: وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد ۲۰ مورد سرطان در زنانی که از ایمپلنت‌های تقلبی فرانسوی استفاده کرده‌اند، یافت شده است، اما تاکید کرد که هنوز ثابت نشده است که این ایمپلنت‌ها عامل سرطان بوده‌اند.

implant

به گزارش خبرگزاری فرانسه بنیاد بیمه بهداشتی دولتی فرانسه می‌گوید علیه تولید کننده این ایمپلنت‌ها، شرکت PIP که صدها هزار از این ایمپلنت‌های ساخته‌شده از سیلیکون غیراستاندارد را در سراسر جهان فروخته است، شکایت کرده است.

سازمان بهداشت مصرف‌کنندگان فرانسه اعلام کرد از 28 دسامبر تا کنون 15 مورد سرطان پستان از نوع "آدنوکارسینوم"، شایع‌ترین شکل این سرطان، یک مورد سرطان لنفاوی پستان؛ دو مورد سرطان‌های لنفاوی دیگر؛ یک مورد سرطان ریه و یک مورد لوسمی حاد میلوژنیک، یک نوع سرطان خون، در میان مصرف‌کنندگان این ایمپلنت‌ها ثبت کرده است.

اما این سازمان تاکید می‌کند شمار موارد سرطان پستان که در زنان دارای این ایمپلنت‌ها تا به حال گزارش شده است "هنوز پایین‌تر از میزان مشاهده شده در جمعیت عمومی است."

مقامات فرانسوی این ماه به 30 هزار زن در این کشور توصیه کردند که ایمپلنت‌های PIP را به علت خطر پاره شدن آنها از بدن‌شان خارج کنند، اما در عین حال گفتند رابطه مستقیمی میان ایمپلنت‌ها و سرطان نیافته‌اند.

سازمان بهداشت مصرف‌کنندگان فرانسه می‌گوید تا به حال 1143 مورد پارگی و 495 مورد واکنش التهابی در استفاده کنندگان از ایمپلنت‌های PIP ثبت شده است.

300 تا 400 هزار زن در 65 کشور از اروپا تا آمریکای لاتین ایمپلنت‌های ساخته‌شده بوسیله شرکت PIP، سومین تولیدکننده ایمپلنت‌های سیلیکونی در جهان، را دریافت کرده‌اند.

پس از اینکه روشن شد شرکت PIP در ساختن ایمپلنت‌هایش از ژل سیلیکون صنعتی غیراستاندارد استفاده می‌کند که خطر بالای پاره شدن در بدن دارد، در آوریل 2010 این شرکت تعطیل و فروش محصولات ان ممنوع شد.

کد خبر 155838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز